۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
۵ نکته برای انتخاب و خرید کولر آکسیال

۵ نکته برای انتخاب و خرید کولر آکسیال

تامین سرمایش در روزهای گرم سال بسیار مهم می‌باشد و کولر آکسیال و انواع دیگر کولر صنعتی مناسب‌ترین سیستم جهت خنک کردن محیط است.

به گزارش بازار، هرچه به روزهای گرم تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، خنک بودن و سرمایش لازم محیط کار نیز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. کولرهای متفاوتی از جمله کولر صنعتی، کولر آکسیال، کولر سانتریفیوژ، کولر سلولزی و... هستند که جوابگوی نیازها برای تامین سرمای لازم هستند و هر کدام ویژگی‌های خود را دارند.

کولر صنعتی بهترین سیستم خنک کننده برای سرمایش سوله، سرمایش گلخانه، سرمایش کارخانه و... است که در دو مدل کولر صنعتی آکسیال و کولر صنعتی سانتریفیوژ تولید و عرضه می‌شود.

کولر سانتریفیوژ و کولر سلولزی نیز با توجه ظرفیت‌ها و کاربردهای خود، قابلیت استفاده در محیط‌های کوچک مثل سالن‌ها، ساختمان‌های مسکونی، واحدهای تجاری و... را دارد و با ظرفیت‌های بالاتر در سوله‌ها و انبارها و تعمیرگاه‌ها و مکان‌های صنعتی کاربرد دارد.

با ما همراه باشید تا به بررسی این محصولات بپردازیم و اطلاعات بیشتری در خصوص انواع کولرها از جمله کولر آکسیال کسب نمایید.

روزهای گرم سال و گرمای طاقت فرسا، همه ما را تحت فشار قرار داده و به واسطه آن، شاهد افت عملکردها خواهیم بود. خصوصا مشاغل و افرادی که در محیط‌های تولیدی و صنعتی فعالیت کرده، با گرمای بیشتری دست و پنجه نرم می‌کنند. برای همین، استفاده از کولر آبی مناسب‌ترین راهکار جهت تامین هوای خنک و مطبوع می‌باشد.

کولر آبی یک دستگاه تهویه مطبوع است که برای خنک کردن هوا در فضاهای داخلی استفاده می‌شود. این دستگاه با استفاده از آب به عنوان ماده خنک کننده، هوا را خنک می‌کند. کولرهای آبی دارای مدل‌ها و ظرفیت‌های گوناگونی هستند و تمامی فضاها را می‌توانند خنک کنند.

مزیت‌های استفاده از کولر آبی عبارتند از: خنک کردن هوا با انرژی کمتر نسبت به دستگاه‌های تهویه مطبوع دیگر، قابلیت تنظیم دمای هوا در فضای داخلی، قابلیت استفاده در فضاهای بزرگ و کوچک، عملکرد صامت و بدون صدا، قابلیت تصفیه هوا و حذف ذرات معلق و... .

به طور کلی، کولر آبی دستگاه مناسب و خوبی برای تهویه مطبوع در فضاهای داخلی است؛ اما برای انتخاب بهترین دستگاه باید نیازهای خود را به دقت بررسی کرده و با توجه به ویژگی‌های هر دستگاه، تصمیم‌گیری کنید. ما در ادامه به بررسی و توضیحاتی در خصوص انواع کولرهای آبی خواهیم پرداخت.

کولر صنعتی

کولر صنعتی، یک دستگاه تهویه مطبوع است که برای خنک کردن فضاهای بزرگ و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه‌ها عمدتا در کارخانجات، سالن‌های اجتماعی، انبارها، فروشگاه‌ها، سالن‌های صنعتی، ورزشی و ساختمان‌های بزرگ استفاده می‌شوند.

کولر صنعتی از قطعات اصلی نظیر موتور، فن، بدنه گالوانیزه، پد سلولزی و... بهره می‌برد که وجود پد سلولزی باعث شده تا سرمایش بیشتری نسبت به پوشال تولید شده و خنکی که تولید می‌شود بهتر و کارآمدتر باشد. کولر صنعتی با استفاده از یک سیستم مبدل حرارتی، هوای گرم را از داخل فضا جذب کرده و آن را به هوای خنک تبدیل می‌کند. بعد از آن، هوای خنک شده با استفاده از یک فن به فضا منتشر می‌شود. این دستگاه‌ها در مدل‌ها و ظرفیت‌های مختلفی عرضه می‌شوند.

کولر صنعتی به دلیل قابلیت نصب آسان، بکاریگری پدهای سلولزی فنلاندی، قابلیت تنظیم دمای هوا، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کاهش مصرف آب و قابلیت تامین هوای تازه، از جمله دستگاه‌های مورد علاقه مدیران برای خنک کردن فضاهای بزرگ است. همچنین، این دستگاه‌ها قابلیت تحمل شرایط سخت و آب و هوایی نامساعد را دارند. باکیفیت‌ترین و بهترین کولر صنعتی توسط برند گرماسرما سازه تولید و عرضه می‌شود.

۵ نکته مهم در انتخاب کولرهای صنعتی

  1. نوع و ظرفیت کولر
  2. ابعاد محیط و دستگاه
  3. برق قابل دسترسی
  4. دمای مدنظر کاربر
  5. گارانتی و خدمات پس از فروش

کولر آکسیال

کولر صنعتی آکسیال یک سیستم خنک‌کنده و تهویه مطبوع است از خانواده کولرهای صنعتی می‌باشد. در کولر آکسیال برای عملکرد بهتر و مطلوب، از فن‌های آکسیال به صورت محوری استفاده می‌شود. همچنین عمل خنک‌سازی در کولرهای آکسیال با استفاده از پدهای سلولزی تعبیه شده در کولر، صورت می‌گیرد.

سرمایش عالی، خنک شدن محیط در کمترین زمان ممکن، کاهش چشمگیر در مصرف آب و برق از جمله مزیت های کولر آکسیال است. این کولر آبی با توجه به قابلیت‌هایش، در فضاهای بزرگ و وسیع میزان حجم بیشتری از هوای سرد و خنک را تولید و پخش می‌کند و به همین دلیل استفاده از این نوع کولر بیشتر بوده و انتخاب اول مدیران جهت سرد کردن مراکز صنعتی و تولیدی است.

تعمیر و نگهداری کولر آکسیال بسیار راحت بوده و با خرید از شرکت گرماسرما سازه شرق، ۳ سال گارانتی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش نیز همراه آن به مشتریان ارائه می‌شود.

کولر صنعتی آکسیال قابلیت تنظیم دمای هوا را داشته و با این مزیت میتوان دما را به صورت کامل کنترل کرد و با توجه به نیاز کاربر، قابلیت استفاده از ریموت نیز تعبیه می‌شود. این نوع کولرها، قابلیت تحمل شرایط سخت و آب و هوایی را داشته و به دلیل استفاده از بدنه گالوانیزه، در برابر نور خورشید هم مقاومت بالایی دارند. به علاوه، کولر صنعتی آکسیال به دلیل نصب سریع و راحت و قابلیت حمل و نقل آسان، در بسیاری از صنایع و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از جمله ویژگی‌های دیگر و نکات مهم در خصوص کولرصنعتی آکسیال این است که به حفظ رطوبت محیط کمک می‌نماید. این امر سبب می‌شود تا خشکی هوا در سالن و محیط به حداقل ممکن کاهش یابد و افراد حاضر، سرمای خشک را دریافت نکنند. کاربران از این ویژگی محصول، در گلخانه‌ها، سالن‌های تولید صیفی‌جات، سالن‌های پرورش طیور و دامداری‌ها و همچنین سالن‌های پرورش قارچ بهره می‌برند.

همچنین از این کولر آبی در مساجد و حسینیه‌ها، سالن‌های آمفی تئاتر، سینماها و باشگاه‌های ورزشی نیز می‌توان استفاده کرد. وجود فناوری نوین و استفاده از پدهای سلولزی در ساختار کولر صنعتی آکسیال باعث شده تا این محصول در بین کاربران از مقبولیت بالایی برخوردار باشد.

نکات مهم برای خرید کولر آکسیال

  1. با استفاده از این کولر، شاهد افزایش راندمان خنک سازی به علت جذب آب بالا خواهیم بود.
  2. پدهای سلولزی به کار رفته در کولرهای صنعتی مقاومت و استقامت خوبی دارند.
  3. طراحی و تولید در مدل‌ها و ظرفیت‌های مختلف جهت کاربری‌های مختلف.
  4. در کنار راندمان بالا، شاهد صرفه جویی در مصرف برق و آب هستیم.
  5. قابلیت استفاده از ریموت کنترل برای محیط‌های بزرگ فراهم است.

کولر سانتریفیوژ

نوع دیگری از کولرهای آبی، کولر صنعتی سانتریفیوژ است که برای ایجاد سرمایش یکنواخت در فضاهای بزرگ به کار می‌رود. این دستگاه با استفاده از یک فن سانتریفیوژ، وجود پد سلولزی مرغوب و همچنین یک فن بزرگ با پره‌های منحصر به فرد هوای خنک را تولید کرده و در این فرآیند، هوای گرم موجود در محیط از بین می‌رود و هوای خنک باقی می‌ماند.

کولرهای سانتریفیوژ در ساختمان‌های مسکونی، ادارات، محیط‌های کوچک و تعمیرگاه‌ها گزینه خوبی برای خنک کردن ست و با توجه به تولید از ظرفیت‌های بالاتر، در سوله و انبار و گلخانه نیز می‌توان از آن بهره برد و استفاده کرد.

کولر گازی

یکی دیگر از سیستم‌های خنک کننده موجود در بازار که استفاده از آن نیز افزایش یافته، کولر گازی می‌باشد. کولر گازی دستگاهی از خانواده تهویه مطبوع است که یکی از گزینه‌های سرد کردن هوا در فضاهای داخلی هست. این دستگاه با استفاده از یک کمپرسور، گاز را فشار می‌دهد و به صورت یک سیکل تبخیر و تکثیر، هوا را خنک می‌کند.

نکته مهم درباره این سیستم سرمایشی، مصرف بالای برق آن است که در هزینه‌ها به چشم آمده و اگر به صورت ممتد و مکرر روشن باشد، حتما قبض برق سرسام‌آوری را مشاهده خواهید کرد. کولر گازی سرمایی که تولید می‌کند یکنواخت بوده و در زمانی کم، محیط را خنک کرده و در محیط‌های کوچک همچون خانگی، اداری و... بیشترین کاربرد را دارد.

استفاده از کولرهای گازی مزیت‌هایی دارد که شامل: عملکرد صامت و بدون صدا، قابلیت تنظیم دمای هوا در فضای داخلی، خنک کردن هوا با مدت انرژی مصرفی کمتر نسبت به دستگاه‌های تهویه مطبوع دیگر، قابلیت استفاده در فضاهای بزرگ و کوچک، بکارگیری جهت تصفیه هوا و حذف ذرات معلق و... می‌شود.

بنابراین، کولر گازی با توجه به مزایای ذکر شده، به عنوان یک راه حل مناسب برای تهویه مطبوع در فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۵ نکته برای انتخاب و خرید کولر آکسیال

پد سلولزی چیست و چه کاربردی دارد؟

پدهای سلولزی یک نوع فیلتر هوا هستند که از الیاف سلولزی تشکیل شده است و جنس آن از کاغذ کرافت می‌باشد. این پدها به صورت یکنواخت و منظم بوده و دارای ضخامت و لایه‌های قوی نیز هستند و به طور معمول در دستگاه‌های تهویه مطبوع مانند کولرهای صنعتی استفاده می‌شوند.

کاربرد پد سلولزی در دستگاه‌های سرمایشی و تهویه مطبوع، خنک کردن هوا با استفاده از آب است که بر اساس جنس خود به بهترین نحو محیط را خنک می‌کند. در این فرآیند، هوای گرم از طریق پد سلولزی عبور می‌کند و با تماس با آب سرد رطوبت قابل قبولی می‌گیرد؛ سپس هوا خنک شده و به فضا منتشر می‌شود.

پد سلولزی به دلیل قابلیت جذب بالا، باعث افزایش رطوبت هوا می‌شود. همچنین، این پد ها دارای عمر طولانی و قابلیت شستشو و بازیافت هستند. علاوه بر این، پد سلولزی به دلیل قابلیت جذب بالا، انرژی بسیار کمتری نسبت به دستگاه‌های تهویه مطبوع دیگر و همچنین پوشال‌ها مصرف می‌کند.

در کل، پد سلولزی یک نوع فیلتر هوا با قابلیت جذب بالا و قابلیت استفاده در دستگاه‌های تهویه مطبوع و کولرها است که باعث خنک شدن و افزایش رطوبت هوا می‌شود.

شرکت گرماسرما سازه شرق

شرکت گرماسرما سازه تولیدکننده سیستم‌های سرمایشی و همچنین گرمایشی در ایران است با وجود تیمی از متخصصان و استفاده از دستگاه‌های روز دنیا و رعایت اصول ساخت، اقدام به تولید و عرضه انواع محصولات خود نظیر: انواع کولر صنعتی، هیتر گرمایش تابشی، کوره هوای گرم، سیستم مه پاش، هیتر سرامیکی و دکوراتیو و... می‌کند.

تمامی محصولات شامل گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش بلند مدت هستند تا با خیالی راحت خرید خود را انجام دهید. برند ما افتخار همکاری با سازمان‌ها و مجموعه‌های بسیاری را داشته و طی ۱۰ سال فعالیت مستمر و تخصصی در این حوزه، امروزه توانسته رزومه قوی و بلندبالایی برای خود به ارمغان بیاورد.

قبل از خرید حتما با کارشناسان ما تماس گرفته تا به صورت رایگان و کامل، بهترین مشاوره را به شما داده و محصولی کاربردی برای مجموعه خود خریداری نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت کولر صنعتی کافی است با شماره تلفن ۲۲۰۳۲۰۰۲-۰۲۱ تماس بگیرید و یا به سایت «گرماسرما سازه» مراجعه کنید. هدف ما رسیدن محصولی مطمئن و کارآمد به دست هموطنان است.

کد خبر: ۲۲۰٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha