۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
تک محصولی چالش اصلی زنبورداران اصفهان است
مسئول واحد زنبورعسل جهاد کشاورزی اصفهان:

تک محصولی چالش اصلی زنبورداران اصفهان است

اصفهان ؛ صدارت، مسئول واحد زنبورعسل جهاد کشاورزی اصفهان گفت: تک محصولی چالش اصلی زنبورداران اصفهانی است و در راستای توسعه این صنعت بای تولید فرآورده‌هایی مثل موم، بره موم،زهر و ژل رویال افزایش یابد.

مسعود صدارت در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به مشکلاتی که زمینه تولید و صادرات عسل در اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه وضعیت تولید فرآورده‌های مختلف حاصل از زنبورداری مانند ژل رویال موم، بره موم و زهر در اصفهان مطلوب است، سیاست‌گذاری کمیته زنبور عسل استان بر این است که زنبورداران را از تک محصولی خارج کرده و به استحصال سایر فرآورده‌های عسل تشویق کند.

وی در پاسخ به این سوال که بزرگترین چالشی که اکنون تولید کنندگان عسل در اصفهان با آن روبرو هستند چیست، بیان کرد: مهمترین و اصلی ترین چالش تولید کنندگان فراوری این محصول است که به علت عدم صرفه باعث می شود زنبورداران انگیزه فراوری این محصول را نداشته باشند و با انباشت محصول مواجه شوند.

مسئول واحد زنبورعسل جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه انباشت محصول موجب می شود تا زنبورداران افت قیمت را نیز تجربه کنند، گفت: تولید عسل به شکل سنتی در این استان اصفهان باعث شده آن طور که باید و شاید در امر تولید و توزیع عسل موفق باشیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۲۶۰ کیلوگرم سایر محصولات زنبور عسل شامل ژل رویال، بره موم، گرده گل، موم و زهر در زنبورستان‌های استان اصفهان استحصال شد، در خصوص کیفیت عسل تولیدی اصفهان ابراز کرد: عسل اصفهان به علت اینکه زنبورداران از گل های مختلف برای تغذیه زنبورهایشان استفاده می کنند، یکی از مرغوبترین عسل ها در کشور ایران محسوب می شود.

کد خبر: ۲۲۰٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha