۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
افزایش فعالیت شهروندان چینی در بازار رمزارزها علیرغم منع قانونی از سوی دولت
بلومبرگ مدعی شد؛

افزایش فعالیت شهروندان چینی در بازار رمزارزها علیرغم منع قانونی از سوی دولت

علیرغم سختگیری های قانونی دولت چین علیه مبادله رمزارزها، گزارش ها حاکی از ادامه فعالیت شهروندانی چینی در صرافی های بزرگی همچون بایننس، FTX، هیوبی و OKX است.

به گزارش بازار؛ علیرغم سختگیری های قانونی دولت چین علیه مبادله رمزارزها، گزارش ها حاکی از ادامه فعالیت شهروندانی چینی در صرافی های بزرگی همچون بایننس، FTX، هیوبی و OKX است.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی بلومبرگ، در حال حضر بیش از ۱/۴ میلیارد دنفر در چین به دنبال یافتن راهی برای جایگزینی سازی سرمایه گذاری های سنتی بوده که ارزهای دیجیتال، خرید سهام شرکت های بزرگ بین المللی از جمله آنها هستند.

اما از آنجاکه خرید و فروش سهام شرکت های خارجی و فعالیت در بازار فارکس از سوی دولت چین برای شهروندان این کشور ممنوع اعلام شده، اکنون این افراد به دنبال استفاده گسترده از ارزهای دیجیتال به عنوان راهی برای پرداخت و دریافت مبادلات مالی خود هستند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی صرافی FTX، بیش از ۸ درصد مشتریان این صرافی را شهروندان چینی تشکیل داده که حدود ۹ میلیون اکانت فعال این صرافی به آنها تعلق دارد. همچنین گفته می شود سهم چینی ها از معاملات صرافی مذکور رقمی بالغ بر ۱۱.۶ میلیون دلار است.

با اینحال، بلومبرگ معتقد است وضع قانون ممنوعیت خرید و فروش رمزارزها برای شهروندان چینی نه تنها میزان معاملات آنها را محدود نکرده، بلکه فعالیت آنها را در صرافی های بزرگی همچون بایننس و OKX نیز افزایش داده است.

کد خبر: ۲۲۰٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha