۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
کارفرمایان نمی توانند از افزایش نقدی حقوق کارگران طفره بروند
رئیس کمیته مزد کانون عالی شورای اسلامی کار:

کارفرمایان نمی توانند از افزایش نقدی حقوق کارگران طفره بروند

رئیس کمیته مزد کانون عالی شورای اسلامی کار گفت: طبق مواد ۴۱ و ۴۲ قانون کار، افزایش حقوق کارگران باید نقدی باشد و هیچ کارفرمایی نمی تواند از اجرای این قانون طفره برود.

فرامرز توفیقی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: شب گذشته کمیته مزد با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت با هدف تعیین سهم دستمزد در قیمت تمام شده کالا و فاصله تورم با حقوق کارگران مشخص شود اما هنوز در اینباره به نتیجه خاصی دست پیدا نکرده ایم و بررسی های کارشناسانه در این باره ادامه دارد.

وی درباره میزان و نحوه افزایش حقوق سال ۹۹ کارگران گفت: نمایندگان سه ضلع شورای عالی کار، میزان پیشنهادی برای افزایش حقوق را تعیین کرده اند اما طبق توافق انجام شده میان طرفین نباید این عدد قبل از حصول توافق بر سر سهم دستمزد در تورم، رسانه ای شود.

عضو شورای عالی کار تصریح کرد:  براساس مواد ۴۱ و ۴۲ قانون کار باید افزایش حقوق کارگران به صورت نقدی باشد و هیچ کارفرمایی نمی تواند از اجرای قانون طفره برود بنابراین اگر از سوی کارفرمایان چنین مسایلی مطرح می شود، بدون تردید مباحث انحرافی است و و جهه قانونی ندارد.

توفیقی تاکید کرد: دولت یکی از اعضای شورای عالی کار است که باید در افزایش میزان نقدی حقوق کارگران نقش آفرینی کند اما با توجه به کمبود نقدینگی می تواند از کارگران حمایت غیرنقدی در قالب بن کارت و توزیع کارت خرید اعتباری داشته باشد.

کد خبر: ۲٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha