۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
هدف گذاری ۳۰میلیون دلاری بنیاد برکت برای ارزآوری در ۱۴۰۲| ۱۴سال تلاش بی وقفه برای ایجاد زنجیره تولید
مدیرعامل بنیاد برکت مطرح کرد

هدف گذاری ۳۰میلیون دلاری بنیاد برکت برای ارزآوری در ۱۴۰۲| ۱۴سال تلاش بی وقفه برای ایجاد زنجیره تولید

ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت به بازار گفت: گروه توسعه اقتصادی تدبیر و بنیاد برکت با بیش از ۴۰ شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ با قدرت شرکت کرد و خوش درخشید.

بازار؛ گروه ایران: نمایشگاه ایران اکسپوی امسال محل خوبی برای عرضه و نمایش توانمندی های صادراتی ایران با حضور گسترده تولیدکنندگان و مهمانان خارجی از کشورهای به خصوص همسایه بود.

رویدادی چهار روزه که تعاملات اقتصادی مهمی در آن ها شکل گرفت و باب تجارت دوسویه برای مجموعه ها باز شد. در این رویداد گروه توسعه اقتصادی تدبیر به همراه بنیاد برکت با حضور بیش از ۴۰ شرکت خود توانستند مذاکرات خوبی با تجار خارجی داشته باشند که به طور قطع با افزایش حجم صادرات و ارزآوری ثمره آن مشخص خواهد شد.

حضور قدرتمند بنیاد برکت و گروه توسعه اقتصادی تدبیر در اکسپو

در رابطه با دستاوردهای این نمایشگاه محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت در گفت و گو با بازار گفت: می توان گفت مهمترین رویداد صادراتی کشور همین برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (ایران اکسپو) است که برگزار شد.

وی با اشاره به حضور گسترده تولیدکنندگان و به طور کلی مجموعه های توانمند از سراسر کشور در نمایشگاه ایران اکسپو افزود: بیش از ۷۰۰ شرکت کننده در این نمایشگاه حاضر شدند و فرصت های خوبی صادراتی را در تمام حوزه های کشاورزی، صنعت و معدن، انرژی و سایر بخش های تولید به نمایش گذاشتند.

بیش از ۴۰ شرکت گروه توسعه اقتصادی تدبیر و بنیاد برکت در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران شرکت کردند

ترکمانه با اشاره به حضور قدرتمند گروه توسعه اقتصادی تدبیر و همراهی آن با بنیاد برکت در این رویداد کشور تاکید کرد: بیش از ۴۰ شرکت گروه توسعه اقتصادی تدبیر و بنیاد برکت در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران شرکت کردند و این شرکت ها علاوه بر ارائه توانمندی صادراتی خود، نسبت به توسعه برنامه های صادراتی شان نیز اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه ایران اکسپو فرصت خوبی برای توسعه برنامه های صادراتی شرکت ها است ادامه داد: نزدیک به ۲ هزار تاجر خارجی در این رویداد اقتصادی شرکت کردند و جلسات خوبی نیز متناسب با این استقبال گسترده ایرانی ها و خارجی ها برگزار شده است که شمار قابل توجهی از آن ها به قرارداد دوجانبه منتهی شده است.

هدف گذاری ۳۰ میلیون دلاری بنیاد برکت برای ارزآوری در ۱۴۰۲

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به حضور قدرتمند شرکت های زیر نظر بنیاد برکت در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران اظهار داشت: در حال حاضر مجموعه بنیاد برکت بیش از ۱۰ شرکت فعال در حوزه صادرات دارد و این شرکت ها تاکنون بیش از ۱۵ میلیون دلار صادرات داشته اند. بر این اساس در سال ۱۴۰۲ هدف گذاری کرده ایم که عدد مذکور را به ۳۰ میلیون دلار صادرات افزایش دهیم.

ترکمانه با اشاره به شرکت های صادرات محور بنیاد برکت اضافه کرد: شرکت هایی که امروز به دستاوردهای صادراتی رسیده اند اغلب مجموعه های مردمی هستند که در مناطق کم برخوردار حضور دارند. این شرکت ها تاکنون به بیش از ۱۶ کشور صادرات داشته اند و امید است که صادرات آن ها بعد از حضور در اکسپوی ۲۰۲۳ توسعه قابل توجهی یابد.

تحریم های بین المللی با قراردادهای میلیون دلاری شرکت ها ایرانی و خارجی با یکدیگر خنثی می شود

وی با اشاره به دستاوردهای این نمایشگاه برای شرکت های بنیاد برکت ادامه داد: خوشبختانه بر اساس توانمندی های شرکت های بنیاد برکت همان روز نخست برگزاری نمایشگاه یکی از مجموعه ها توانست قرارداد یک میلیون دلاری منعقد کند و در مجموعه های دیگر هم مذاکراتی انجام شده و انتظار می رود خیلی زود شاهد ارزآوری از آن ها باشیم.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه برگزاری چنین رویدادهای بین المللی نقش بزرگی در خنثی سازی تاثیرات تحریم ها دارد افزود: همواره به دنبال خنثی سازی تحریم ها هستیم؛ یعنی هدف بنیاد برکت برای شرکت در چنین رویدادی بی اثر کردن تحریم ها با استفاده از ظرفیت های داخل کشور است.

وی تاکید کرد: وقتی تجار و کشورهایی که با جمهوری اسلامی ایران روابط خوبی دارند به یکدیگر متصل شوند می توانند ظرفیت های اقتصادی خوبی برای خودشان ایجاد کنند که نه تنها به نفع مقاصد صادراتی ایران است بلکه ظرفیت تولید داخلی بالا می رود و تولیدکنندگان ایرانی می توانند سوددهی محصولاتشان را به همراه ارزآوری افزایش دهند. اتفاقی که نقش مهمی در راستای مهار تورم و رشد تولید ایفا می کند و هم راستای شعار امسال است.

چتر حمایت بنیاد برکت بر سر زنجیره تولید منطقه کم برخوردار

ترکمانه با اشاره به رسالت بنیاد برکت در خصوص محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار کشور تاکید کرد:ما در بنیاد برکت به سراغ محروم‌ ترین مناطق کشور رفته ایم تا از آن ها حمایت کنیم و مسیر توانمندسازی و رشدشان را فراهم کنیم. بر این اساس شاهد هستید که امروز همان مجموعه های خرد و کوچک توانسته اند تبدیل به بنگاه های اقتصادی بزرگی شوند که در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ظرفیت های خودشان را به نمایش بگذارند و قراردادهای میلیون دلاری منعقد کنند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های اقتصادی در مناطقی قرار دارد که گاهی حتی تصور ارزآوری از آن ها هم نمی شود اضافه کرد: در منطقی شاهد توانمندسازی مردم هستیم که حتی تصور نمب شد آن ها بتوانند روزی مسیر صادرات را برای کشور در پیش بگیرند. لذا بنیاد برکت در تلاش است مسیر را برای توانمندسازی آن ها فراهم کند و از سوی دیگر هم انتظار می رود شرایط صادرات برای این مجموعه ها با سیاست های تشویقی و اصلاح قوانین دولتی تسهیل شود.

بنیاد برکت به دنبال رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی در مناطق کم برخوردار با ایجاد زنجیره ارزش تولید است

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به دستاوردهای اجتماعی توانمندسازی مجموعه های اقتصادی خرد و کوچک در مناطق کم برخوردار ادامه داد: در مناطق کم برخوردار شاهد مسائل و آسیب های اجتماعی زیادی هستیم و وقتی یک مجموعه از چنین مناطقی می تواند قرارداد بین المللی منعقد کند نه تنها ظرفیت اشتغال زایی در آن منطقه افزایش می یابد و تولید بالا می رود و شرایط اقتصادی بهبود می یابد بلکه مسائل و مشکلات اجتماعی هم خود به خود مرتفع می شود.

ترکمانه تاکید کرد: همانطور که اشاره شد موضوع مهمی که همواره بنیاد برکت دنبال می کند موضوع توانمندسازی است؛ به طوری که از ابتدای زنجیره تولید یعنی شکل ‌گیری یک طرح اقتصادی خورد در منطقه‌ ی محروم حمایت آغاز می شود و با شتاب دهی طرح ها، آن ها را ابتدا به یک کارگاه و سپس به یک بنگاه اقتصادی تبدیل می کنیم. بنگاهی که در انتهای زنجیره می تواند موضوع صادرات محصولات خود را پیگیری کند و ارز آور شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع زنجیره ارزش تولید از یک طرح ابتدایی تا صادرات محور شدن آن در مجموعه بنیاد برکت به صورت یک زنجیره مورد توجه است اضافه کرد: ما توانستیم این فرایند را طی این ۱۴ سال تلاش به امروز برسانیم که مجموعه هایمان در نمایشگاه ایران اکسپو قرارداد میلیون دلاری منعقد کنند. توسعه ای که نه فقط در بخش اقتصادی بلکه اثرات اجتماعی هم بر روی مناطق تحت حمایت بنیاد برکت دارد.

کد خبر: ۲۲۰٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha