۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
کاهش ۱۲.۵ درصدی واردات مس چین در ماه آوریل| تقاضای چین کاهش یافته است
گمرک چین اعلام کرد؛

کاهش ۱۲.۵ درصدی واردات مس چین در ماه آوریل| تقاضای چین کاهش یافته است

آخرین گزارش گمرک چین نشان می دهد که واردات مس به این کشور طی ماه آوریل ۱۲.۵ درصد کاهش داشته که دلیل آن، تقاضای ضعیف و جهش در تولید محصولات داخلی عنوان شده است.

به گزارش بازار؛ آخرین گزارش گمرک چین نشان می دهد که واردات مس به این کشور طی ماه آوریل ۱۲.۵ درصد کاهش داشته که دلیل آن، تقاضای ضعیف و جهش در تولید محصولات داخلی عنوان شده است.

به گفته گمرک چین، میزان واردات مس در ماه آوریل به ۴۰۷.۲۹۴ تن کاهش یافته که موارد شامل تمامی اقلام مرتبط با مس از جمله شمش، آلیاژ و آنود می باشد. گفته می شود میزان رشد اقتصادی چین در ماه آوریل کمتر از حد انتظار و برنامه ریزی شده بوده که همین موضوع منجر به کاهش واردات مس و دیگر فلزات اساسی به این کشور شده است.

از سوی دیگر، آمارهای جدید از وضعیت دومین اقتصاد جهان بیانگر این است که بسیاری از کارخانه های صنعتی و بزرگ چین در سه ماهه نخست سال جاری با رشد دو رقمی منفی مواجه بوده و همچنان در وضعیت نیمه تعطیل به سر می برند.

کارخانه های چینی دلیل ریزش رشد اقتصادی و تولیدی خود را کاهش سفارش های بزرگ خارجی عنوان کرده اند که ناشی از وضعیت نامساعد اقتصاد جهانی است. همچنین میزان واردات مس چین در بازه سالانه بیش از ۱.۷ میلیون تن کاهش یافته است.

به گفته «ژو» تحلیلگر ارشد بازار سرمایه چین، پس از وقوع بحران مالی برای شرکت «مایکی» چین که بزرگترین وارد کننده مس به این کشور محسوب می شود، اکنون کارخانه های این کشور با مشکل شدید در تامین مالی و مس دریافتی مواجه هستند که این نیز یکی از دلایل دیگر کاهش واردات مس به چین عنوان شده است.

کد خبر: ۲۲۰٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha