۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
رعایت ماده ۴۱ قانون کار توسط دولت، حق کارگران ایرانی است
نماینده مجمع عالی کارگران در شورای عالی کار:

رعایت ماده ۴۱ قانون کار توسط دولت، حق کارگران ایرانی است

تاجیک، نماینده مجمع عالی کارگران در شورای عالی کار اظهار داشت: ما از دولت تقاضا داریم که به موضوع دستمزد کارگران توجه کنند و بدانند که با مبلغ مصوب کارگران توانایی گذران زندگی را ندارد.

به گزارش بازار، محمدرضا تاجیک گفت: «معیشت» و «امنیت شغلی» و «تامین اجتماعی» مهم ترین خواسته های جامعه کارگری هستند.

وی با اشاره به تورم فعلی کشور، اظهار داشت: ماده ۴۱ قانون کار و موضوع معیشت امروزه برای کارگران بسیار مهم است.

رئیس مجمع نمایندگان کارگری استان تهران تصریح کرد: متاسفانه در سال جاری ما نتوانستیم به خواسته های جامعه کارگری در شورای عالی کار دست پیدا کنیم و با توجه به عدم رعایت ماده ۴۱ و تبصره های آن توسط دولت، کارگران از حق طبیعی خودشان باز ماندند.

وی با اشاره به موضوع شکایت نمایندگان و تشکل های کارگری در دیوان عدالت، توضیح داد: افزایش دستمزد هر ساله باید بر اساس ماده ۴۱ قانون کار انجام شود.

محمدرضا تاجیک اضافه کرد: تبصره اول ماده ۴۱ قانون کار به صراحت مطرح می کند که حداقل مزد کارگران باید با توجه به درصد تورم – اعلامی بانک مرکزی – تنظیم شود.

وی با اشاره به این که در تبصره دوم از همین ماده هزینه زندگی کارگران مورد توجه قرار می گیرد، اظهار داشت: در ابتدای سال جاری ما ۴۱ درصد تورم در کشور داشتیم و ۴ میلیون ۹۴۰ هزار تومان هم به عنوان حداقل هزینه زندگی کارگری اعلام شد.

نماینده مجمع عالی کارگران در شورای عالی کار اضافه کرد: سبد معاش کارگران نسبت به سال گذشته ۱ میلیون ۱۸۰ هزار تومان افزایش داشته است.

وی افزود: ما از رییس دستگاه قضایی انتظار داریم تا بدون نوبت معضل دستمزد جدید کارگران را در دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار دهد.

محمدرضا تاجیک با اشاره به این که حدود ۴۳ میلیون نفر از جمعیت کشور در دسته جامعه کارگری قرار می گیرند، عنوان کرد: سرنوشت بخش عمده ای از جمعیت کشور به موضوع بررسی شکایت جامعه کارگری در دیوان عدالت اداری گره خورده است.

وی تاکید داشت: ما از دولت تقاضا داریم که به موضوع دستمزد کارگران توجه کنند و بدانند که با مبلغ مصوب کارگران توانایی گذران زندگی را ندارد.

کد خبر: ۲۲٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      4 2
      اینها بازی بیش نیست و وعده خرک نمیر بهار میاد هست و هیچ چاقوی دسته خودشو نمی بره آقای رئیسی چی شده مدت ده روز حل مشکل کارگران؟!!!!!!!!! دستور رئیسی به بازرسی کل کشور برای بررسی دستمزد ۹۹ کارگران https://www.asriran.com/fa/news/725861
    • منصور IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      0 0
      سلام ،عالم وادم دارن میگن حقوق کارگر کمه ولی دولت بی وجدان ما گوش نمیده،کر شده حقوقا خودش توی میلیارد هست اونوقت به ما کارگرا که میرسه با قطره چکون حساب میکنن...
    • حاجتی IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      0 0
      عالی است
    • ناشناس US ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      0 0
      مشگل بازنشستگان تامین اجتماعی اقای نوبخت شریعتمداری میباشد
    • US ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      0 0
      شمارا بخدا قسم میدهم به فکر ما مستمری بگیران باشید دیگر توان نوشتن ندارم