۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
تاکید بر همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه‌های علم و فناوری

تاکید بر همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه‌های علم و فناوری

­دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر همکاری‌های دو کشور ایران و روسیه در حوزه علم و فناوری و نیز ضرورت تقویت این همکاری‌ها تأکید کرد.

به گزارش بازار، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در دیدار با فورسنکو دبیر شورای علوم و فناوری روسیه گفت: ایران یک کشور تمدنی و از میراث فرهنگی و علمی غنی برخوردار است. البته کشور روسیه هم از پیشرفت علمی و فناوری خوبی برخوردار است و هر کشوری که به فلسفه بها دهد، تمدن و پیشرفت دارد و کشور روسیه کشوری است که به فلسفه بها می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مشترکات زیادی بین ایران و روسیه وجود دارد، افزود: اتحاد ایران و روسیه می‌تواند در مقابل سلطه جهانی بایستد، هم ایران و هم روسیه رشد علمی و فناوری بسیار خوبی داشته‌اند و لازم است با برگزاری نشست‌هایی بین دو کشور، تبادل تجربیات انجام شود.

دبیر شورای علوم و فناوری روسیه هم در این دیدار تصریح کرد: مسئله همکاری ما به یک کیفیت خوب و مشخصی رسیده است. در این روند همه مسائل از فلسفه شروع و به فلسفه ختم می‌شود.

فورسنکو اضافه کرد: یکی از وظایفی که شورای علوم و فناوری روسیه بر عهده دارد، پیش‌بینی کردن و به عمل آوردن یک برآورد دقیق از جریان توسعه علم و فناوری در دنیا است.

گفتنی است: در پایان این نشست طرفین برای برگزاری یک نشست دوطرفه جهت تبادل تجربیات تفاهم کردند. همچنین همکاری بین دو شورا در حوزه علم و فناوری از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین در این دیدار بود.

کد خبر: ۲۲۰٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha