۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
۷ هزار قطعه تخصصی صنعت برق بومی‌سازی شد| جلوگیری از خروج ۴ میلیون یورو ارز از کشور
توسط متخصصان شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران؛

۷ هزار قطعه تخصصی صنعت برق بومی‌سازی شد| جلوگیری از خروج ۴ میلیون یورو ارز از کشور

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: از محل بومی‌سازی و ساخت این قطعات از خروج چهار میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری به عمل آمده است.

به گزارش بازار، مسعود مرادی با اشاره به دانش و تکنولوژی ساخت قطعات حساس و تخصصی صنعت نیروگاهی در این شرکت، گفت: بر اساس نیاز بازار برق و سفارش مشتریان بیش از هفت هزار قطعه مهم و تخصصی سال گذشته از محل توان و ظرفیت‌های فنی و مهندسی این شرکت طراحی، ساخت و تحویل شده است.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران همچنین با اشاره به وجود محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه در راستای ورود قطعات حساس و دانش مهندسی مرتبط با صنعت نیروگاهی، اظهار کرد: هرچند تحریم های خارجی در جهت جلوگیری از پیشرفت صنایع کشور تدوین شد اما خوشبختانه به لطف اتکا به دانش و ظرفیت‌های بومی این اقدامات ظالمانه بی اثر بوده که تولید هزاران قطعه حساس و مهم نیروگاهی و همچنین بازسازی و تعمیر تجهیزات با تکنولوژی خاص بیانگر رسیدن به خودکفایی کامل و گذر از تحریم‌ها بوده است.

مرادی با تاکید بر اینکه واژه تحریم در عرصه تعمیرات نیروگاهی کشور برای همیشه منسوخ شده است، ادامه داد: از محل بومی‌سازی و ساخت این قطعات از خروج چهار میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری به عمل آمده است. براساس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مسئله خرید و سفارش خارجی قطعات مورد نیاز صنعت برق، نه فقط از دستور کار خارج شده بلکه این شرکت ورود به بازارهای منطقه و فرا منطقه‌ای با اتکا به استعداد و توان بالای فنی و مهندسی را به عنوان یک برنامه راهبردی عملیاتی کرده است.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با اشاره به اینکه در سال جدید به دنبال تقویت و ارتقای سهم خود از بازار فرامنطقه‌ای هستیم، افزود: نتیجه این بومی‌سازی و اتکا به توان داخلی در رشد تولید و پایداری شبکه برق کشور متجلی می‌شود.

شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند صنعت برق کشور با هدف پشتیبانی از تولید برق پایدار و خط مشی انجام تعمیرات تخصصی و فوق تخصصی در زمینه صنعت برق، نفت، گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع مولد با قدمتی ۴۰ ساله در استان البرز، کیلومتر هفت جاده ملارد واقع شده است.

کد خبر: ۲۲۰٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha