۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
جایگاه شرکت بهینه سازی برای مدیریت مصرف انرژی مناسب نیست
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

جایگاه شرکت بهینه سازی برای مدیریت مصرف انرژی مناسب نیست

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: مصرف انرژی موضوعی فرابخشی است و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در وزارت نفت به تنهایی نمی‌تواند آن را مدیریت کند.

به گزارش بازار، محسن خجسته مهر، درباره انتقادات به عملکرد شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به عنوان یکی از شرکت‌های وابسته به شرکت ملی نفت ایران گفت: مصرف و تولید تفاوت‌های اساسی دارند؛ شرکت ملی نفت ایران تنها تولیدکننده انرژی‌های فسیلی است، اما مصرف، فرابخشی است و طیف گسترده‌ای از موضوعات را در بر می‌گیرد و صرفاً مربوط به شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت نیست.

وی تاکید کرد: دغدغه ما هم مصرف است نه تولید؛ اگر بتوانیم مصرف را مدیریت کنیم، می‌توانیم از بخش مدیریت شده، برای رشد صادرات و صنعت استفاده کنیم؛ به همین دلیل، علاوه بر وزارت نفت از سایر بخش‌ها که به کاهش مصرف کمک کنند، پشتیبانی مالی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: یکسری اهداف کمی را در دو بخش برای سال ۱۴۰۲ تعریف کردیم کهیکی مربوط به بخش حمل و نقل و ساختمان است؛ یعنی استفاده از بخاری‌های دارای راندمان بالا که لازم است سرمایه گذاران وارد این عرصه شوند. اقدام بعدی، جمع آوری گازهای مشعل است که هم دستاورد زیست محیطی دارد و هم به کاهش ناترازی کمک می‌کند.

وی در ادامه درباره تامین مالی شرکت‌های اکتشاف و تولید نفت و گاز با کمک بازار سرمایه موضوع بند (م) تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۲ هم گفت: در مقایسه به گذشته، شرکت‌های خصوصی اکتشاف و تولید منابع مختلفی را پیش روی خود دارند. برای تامین منابع مالی از روش‌های مختلف استفاده می‌کنیم؛ یکی غیر مستقیم یعنی استفاده از شرکت‌های خصوصی برای توسعه میادین نفتی و گازی است که منابع مالی را خودشان از طریق بازار سرمایه یا تسهیلات بانکی یا فاینانس یا منابع صندوق توسعه ملی تامین می‌کنند و دیگری، مذاکره با صندوق توسعه ملی برای ورود این صندوق به سرمایه گذاری در میادین به ویژه میادین مشترک است.

معاون وزیر نفت در پایان تاکید کرد: برای مدیریت جریان نقدینگی در شرکت ملی نفت، علاوه بر این روش یا تخصیص از منابع داخلی شرکت یا استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، روش فروش اوراق سپرده کالا را نیز انجام می‌دهیم.

کد خبر: ۲۲۰٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha