۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
فهرست ۱۰ قدرت برتر اقتصادی جهان تا سال ۲۰۲۸
صندوق بین الملل پول اعلام کرد؛

فهرست ۱۰ قدرت برتر اقتصادی جهان تا سال ۲۰۲۸

صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش خود در خصوص وضعیت اقتصادهای جهانی طی پنج سال آینده اعلام کرده است که اقتصاد چین از ایالات متحده پیشی خواهد گرفت و به نخستین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش بازار؛ صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش خود در خصوص وضعیت اقتصادهای جهانی و روند پیشرفت آنها طی پنج سال آینده اعلام کرده است که اقتصاد چین از ایالات متحده پیشی خواهد گرفت و به نخستین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد.

بر اساس گزارش مذکور، دو کشور هند و چین از دهه ۹۰ میلادی به این سو روندی رو به صعود را در پیش گرفته و این در حالیست که کشور اندونزی در سال ۲۰۲۳ به جمع ده اقتصاد برتر جهان پیوسته که انتظار می رود تا سال ۲۰۲۸ به ششمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود.

همچنین ژاپن طی پنج سال آینده به اقتصاد چهارم جهان و روسیه نیز همچنان در مکان هفتم این جدول قرار خواهد داشت.

اما بر اساس فهرست این جدول که در وب سایت استاتیستا نیز منتشر شده، ۱۰ قدرت برتر اقتصادی جهان تا سال ۲۰۲۸ به ترتیب عبارت خواهند بود از: چین، آمریکا، هند، ژاپن، آلمان، اندونزی، روسیه، برزیل، فرانسه و بریتانیا.

با اینحال، صندوق بین المللی پول هشدار داده است که چین علیرغم تمامی توسعه اقتصادی خود به ویژه در قرن ۲۱، به دلیل حرکت گسترده جمعیت به سن پیری در معرض تهدید اقتصاد قرار داشته و این موضوع می تواند منجر به تضعیف جایگاه پکن در رتبه بندی اقتصادی جهان شود.

کد خبر: ۲۲۰٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • م.ن IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      1 1
      آمریکا و انگلیس و فرانسه ربطی به تولید اقتصاد جهان ندارد . این سه کشور دارای سهام شرکت ها در کشورها هستند و منفعت طلب . فقط پول دارن کار که نمی‌کنند.