۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
مجلسی ها جراحی اقتصادی را آغاز کردند
نماینده مجلس یازدهم:

مجلسی ها جراحی اقتصادی را آغاز کردند

مرحبا، نماینده مجلس یازدهم با تأکید بر همراهی مجلس با دولت گفت: با اصلاح و تنقیح قوانین ۱۰۰ درصد نظام مالیاتی کشور را اصلاح خواهیم کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، غلام رضا مرحبا نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بحث مالیات چند نکته شفاف، بدیهی و بعضا ناخوشایند وجود دارد، گفت: در تمام دنیا امور براساس مالیات اداره می شود، مردم بخشی از درآمدشان را در قالب مالیات به دولت می دهند و در ازای آن خدمات شایسته ای دریافت می کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم ادامه داد: نظام مالیاتی کشور علی رغم پیشرفت هایی که داشته در کسب درآمدهای مالیاتی به حدی که بتواند امور کشور را اداره کند ناتوان است. به عبارتی توان درآمدهای مالیاتی به حدی است که به سایر درآمدها هنوز وابسته است البته ظرفیت لازم برای اینکه با درآمد مالیاتی بتوان کشور را اداره کرد، وجود دارد.

مرحبا تأکید کرد: شفاف نبودن درآمدها، فرار مالیاتی، معافیت های مالیاتی از مودیان کلان همه به نظام مالیاتی صدمه زده اند و نمی توان کشور را با درآمد مالیاتی اداره کرد.
وی گفت: مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات مالیاتی با دولت همراه است تا قوانینی تصویب شوند که به نظام مالیاتی کمک شود. البته مجلس به تازگی کار خود را آغاز کرده و هنوز در این زمینه مورد و برنامه خاصی دیده نشده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم خاطر نشان کرد: وقتی کمیسیون های مجلس تشکیل شوند با وزارت اقتصاد و امور دارایی همکاری خواهیم داشت. با اصلاح قوانین و تنقیح ۱۰۰ درصد نظام مالیاتی کشور را اصلاح خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۲٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha