۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
نمایشگاه اینوتکس فرصتی برای شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی وزارت راه
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی عنوان کرد

نمایشگاه اینوتکس فرصتی برای شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی وزارت راه

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری(اینوتکس) از شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان، نخبگان و اندیشمندان در حوزه فناوری مرتبط با وزارت راه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه وشهرسازی، در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری(اینوتکس) مهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در راستای تشکیل زیست بوم فناوری، نوآوری و پژوهش وزارت راه و شهرسازی مواردی در دستور کار قرار گرفت از جمله تشکیل شورای پژوهش، فناوری و نوآوری که محقق شد.

حیدری افزود: آئیین نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان که در پایان سال گذشته مصوب شد و مورد تصویب هیئت دولت قرار گرفت.

وی تشریح کرد:امیدواریم بتوانیم با تشکیل این شورای پژوهش، نوآوری و فناوری و تصویب آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، تشکیل نیازهای فناورانه مجموعه راه و شهرسازی را احصاء کنیم و در این زیست‌بومی که شکل گرفته، بتوانیم از طریق فراخوان این نیازها و به کمک شرکت‌های فناور نیازها و مسال فناورانه، نیازهای خود را مرتفع کنیم.

حیدری تصریح کرد: چنین نمایشگاهی فرصت و محل بسیار خوبی است که همکاران ما در مجموعه راه و شهرسازی و شرکت ها و سازمان های تابعه بر اساس نیازهایی که دارند، با شرکت‌های فن‌اوری که در نمایشگاه حضور دارند، ارتباط بگیرند و شبکه ای از اندیشمندان و نخبگان در حوزه فناوری و مرتبط با هر حوزه ای که در حیطه فعالیت با وزارت راه است، را شناسایی کنند.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خاطرنشان کرد: حضور ما نیز تحت عنوان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در همین راستاست که همکاران ما هم بتوانند در حوزه هایی که نیاز داریم ارتباط بگیرند که شبکه ای از شرکت‌های دانش بنیان را شناسایی کنند، البته ما پیش‌ از این نیز چندین بار این رویداد را برگزار کردیم که بتوانیم شرکت‌های دانش بنیان را در حوزه فعالیت راه و ساختمان شناسایی کنیم که تقریبأ در حوزه ساختمان این اتفاق به خوبی رقم خورد.

وی ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله در حوزه حمل و نقل و راه نیز این مهم محقق شود، زیست بومی که ترسیم شده و خط مشی مقام عالی وزارت در مسیر پیشران پیشرفت کشور و وزارت راه و شهرسازی به عنوان یک وزارت پیشرو در استفاده از فناوری محقق شود.

کد خبر: ۲۲۰٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha