۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
بورس به سمت تعادل پیش می‌رود/ لزوم فرهنگ‌سازی در بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه:

بورس به سمت تعادل پیش می‌رود/ لزوم فرهنگ‌سازی در بازار سرمایه

لرستان- سوری، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بورس به سمت تعادل پیش می‌رود، گفت: مهمترین عاملی که به سود منجر خواهد شد فرهنگ‌سازی در بازار بورس است.

مجید سوری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته از روند شاخص‌های بازار سرمایه، به نظر می‌رسد بورس همانند سال گذشته و اوایل سال جاری روند رو به رشد را تجربه نکند و کم کم به سمت کاهش ارزش شاخص‌ها و سهم‌های سهامداران پیش برود.

وی افزود: این امر به دلایل زیادی برمی‌گردد لکن نمی‌توانیم به راحتی بگویم این کاهش ارزش شاخص‌ها به دلیل حبابی بودن بازار بورس باشد چون عموم بازار بورس حباب ندارد.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: به دلیل چشم‌اندازهای تورمی موجود در جامعه بعضا سهم‌های کوچک که از شرکت‌های زیان‌ده نیز بودند دچار حباب می‌شدند و ارزششان بیشتر از حد معمول نشان داده می‌شد ولی در حال حاضر با توجه به رفع سوء تفاهمات در خصوص واگذاری سهام عدالت تمام روندهای هیجانی بازار بورس رو به تعادل پیش رفته است.

وی با اشاره به انتخابات آمریکا و تاثیر بر بازار بورس عنوان کرد: مشکلات ما با آمریکا ریشه‌ای تر بوده و قدمتی دیرینه دارد، عمدتا فشارهای سیاسی که به کشور وارد می‌شود به صورت تورم جلوه گر شده که این تورم باعث رشد بورس می‌شود، اگر این فشارها تشدید شود در بورس تاثیری ندارد و به صورت هیجانی و کوتاه مدت خواهد بود.

سوری با اشاره به آزاد سازی سهام عدالت و ورود دارندگان این سهام به بازار سرمایه بیان کرد: آشنا شدن مردم با بازار بورس به نفع مردم است و مردم بیشتر از گذشته به بورس خواهند آمد اما اگر سهام عدالت توسط مشمولین آزاد شود شاهد افزایش تقاضاها در بازار بوس خواهیم بود که البته این تقاضا عملکرد منفی و مخربی بر بازار نخواهند داشت.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: چشم انداز بلندمدت بازار بورس نشان دهنده افزایش شاخص‌ها و سهم‌ها در آینده‌ای بلندمدت است، که البته باید این نکته را نیز متذکر شد که عرضه سهام عدالت باعث افزایش شاخص‌های این بازار نخواهد شد و مهمترین عامل این امر که به سود بازار منجر خواهد شد فرهنگ‌سازی در بازار بورس است.

وی با بیان اینکه سرمایه با سهام عدالت یا بدون سهام عدالت افزایش می‌یابد عنوان کرد: بازار سرمایه همانگونه که طی 30 سال گذشته قابل مقایسه نبوده طی 30 سال آینده هم قابل مقایسه نیست؛ در سالیان اخیر بورس 18برابر سکه، 23برابر مسکن و 83 برابر دلار بازدهی داشته است.

سوری گفت: توصیه می‌کنم مردم از رفتارهای هیجانی پرهیز کرده و به آموزش و یادگیری از منابع غیر مرتبط خودداری کنند و به جای این کار بهتر است به خود سازمان بورس مشخص مراجعه و اخبار معینی را دنبال کنند.

کد خبر: ۲۲٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha