۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
ترجیح می دهم نقد باشم| بازار سهام بین المللی شرایط خوبی ندارد
ورن بافت:

ترجیح می دهم نقد باشم| بازار سهام بین المللی شرایط خوبی ندارد

«ورن بافت» که از سرمایه گذاران بزرگ جهان و فعال بزگ بازار سهام بین المللی محسوب می شود، در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده که در شرایط فعلی اقتصادی آمریکا، ترجیح می دهد سرمایه خود را به صورت نقد نگه دارد.

به گزارش بازار؛ «ورن بافت» که از سرمایه گذاران بزرگ جهان و فعال بزگ بازار سهام بین المللی محسوب می شود، در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده که در شرایط فعلی اقتصادی در آمریکا، ترجیح می دهد سرمایه خود را به صورت نقد نگه دارد.

بر اساس این گزارش، ورن بافت اعلام کرده است که تقریبا تمامی سهام خود را فروخته و تنها بخش اندکی را طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی در بازار سهام آمریکا سرمایه گذاری نموده است.

وی دلیل این اقدام خود را غلبه فضای ترس بر بازارهای بین المللی و احتمال ریزش قابل توجه در ارزش سهام اعلام کرده که به همین دلیل، بیش از ۱۳.۳ میلیارد دلار از دارایی های خود را به پول نقد تبدیل کرده است.

بافت همچنین تاکید کرده است که ۲.۹ میلیارد دلار از دارایی های خود را به بازخرید سهام شرکت متعلق به خود یعنی «برکشایر» تخصیص داده و جز این مبلغ، فعلا سرمایه گذاری بیشتری در بازار سهام انجام نداده است.

لازم به ذکر است، بافت هفته گذشته نیز با انتقاد از سیستم پولی و بانکی ایالات متحده، ورشکستگی زنجیره ای این بانک ها را از دلایل مهم شکست بازار سرمایه و بی اعتمادی سرمایه گذاران عنوان کرده بود.

از سوی دیگر، «چارلی مانگر» که از سرمایه گذاران بزرگ دیگر بازار سهام ایلات متحده و دست راست بافت محسوب می شود نیز در مصاحبه مشترک خود با ورن بافت گفت که سرمایه گذاران باید توقع خود را از بازار سهام آمریکا پایین بیاورند که دلیل عمده آن نیز ادامه مسیر افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو آمریکا است.

کد خبر: ۲۲۰٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha