۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
بخش خصوصی الگوی نهادهای دولتی شود/ ضرورت کسب کرسی برای نمایندگان بخش خصوصی در مجلس
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و لهستان:

بخش خصوصی الگوی نهادهای دولتی شود/ ضرورت کسب کرسی برای نمایندگان بخش خصوصی در مجلس

کرج- رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و لهستان گفت: باید بتوانیم در مجلس بعدی کرسی‌هایی را برای نمایندگان‌ فعالان این حوزه بگیریم تا قوانینی به نفع رونق تولید و توسعه صادرات وضع شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، رحیم بنامولایی در بازدید از پاویون استان البرز در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور گفت: بخش خصوصی باید الگویی برای نهادهای دولتی باشد و بتوانیم در مجلس بعدی کرسی‌هایی را برای نمایندگان‌ فعالان این حوزه کسب کنیم تا قوانینی به نفع رونق تولید و توسعه صادرات وضع شود.

بنامولایی اظهار کرد: در این نمایشگاه پاویون اختصاصی برای حضور شرکت‌ها و مجموعه‌های تولیدی و صنعتی البرز فراهم شده و موجب افتخار است که این مهم در سایه تلاش و هماهنگی اتاق بازرگانی به نتیجه رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت تمرکز بر تفکرگرایی جمعی به جای فردی در تصمیم گیری‌های مهم اقتصادی گفت: در البرز با مشورت‌گیری از تشکل‌های بخش خصوصی و از چند سال قبل این مهم پایه‌ریزی و اکنون محقق شده است و می‌تواند نقطه عطفی در توسعه صادرات استان باشد.

اتاق های بازرگانی می توانند صادرات را از دست دلال بازی‌ و واسطه گری ها نجات دهند

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و لهستان و عضو اتاق بازرگانی البرز افزود: با توجه به ظرفیت‌های مهم تولیدی در البرز نیاز است که شرکتی تحت عنوان توسعه صادرات مجدد در اتاق بازرگانی استان فعال شود، در این مورد باید اطلاعات آماری مناسب از ظرفیت‌های اقتصادی را جمع آوری کنیم، به تبع چنین اقداماتی در سطح ملی در اتاق ایران نیز نهادینه خواهد شد.

وی ادامه داد: اتاق‌های بازرگانی به عنوان تشکل حامی بخش خصوصی می‌توانند نقش مهمی در صادرات ایفا کنند و آن را از دست دلال بازی‌ها و واسطه‌گری‌ها نجات دهند،‌ باید بر مواردی مانند رشد سالانه صادرات ارزی از کشور متمرکز شویم که این مهم با توسعه زیرساخت‌ها و دریافت کمک‌های دولتی محقق می‌شود.

بنامولایی عنوان کرد: به دنبال راه‌اندازی سایتی جامع از اطلاعات مرتبط به حوزه تولید و صنعت البرز هستیم که بتواند در ادامه به دیگر اتاق‌های بازرگانی ایران و کل کشور تعمیم داده شود، باید بخش خصوصی الگویی برای نهادهای دولتی باشد و بتوانیم در مجلس بعدی کرسی‌هایی را برای نمایندگان‌ فعالان این حوزه کسب کنیم تا قوانینی به نفع رونق تولید و توسعه صادرات وضع شود.

اقتصاد کشور باید مردمی شود

وی با اشاره به پایین بودن رقم صادرات کشور علی‌رغم ظرفیت‌های مهم تولیدی و صنعتی در استان‌های مختلف از جمله البرز، گفت: کشور لهستان با جمعیت ۳۶ میلیون نفر در سال ۲۰۲۲ رقمی بالغ بر ۳۸۳ میلیارد دلار صادرات داشت، اما در ایران بخش خصوصی کشور در مجموع سالانه ۳۰ میلیارد دلار صادرات دارد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و لهستان با تاکید بر اینکه باید اقتصاد کشور مردمی شود، گفت: بهره‌وری و ایجاد امید در میان قشر جوان جامعه برای توسعه کسب و کارهای نوین را باید نهادینه کنیم و در کنار آن از تکنولوژی‌های جدید مانند هوش مصنوعی استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید بازار کسب و کار و فعالیت شرکت‌های ایرانی با کمتر از دو هزار نفر نیروی کار را در کشورهای همسایه از جمله افغانستان وعراق راه‌اندازی کنیم، افزود: در این قالب می‌توانیم ماشین‌آلات، خدمات مهندسی و دیگر موارد را به خارج از کشور صادر کنیم.

کد خبر: ۲۲۰٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha