۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
گرایش مردم به خرید روزانه میوه و سبزیجات

گرایش مردم به خرید روزانه میوه و سبزیجات

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: تقاضای خرید میوه و سبزیجات به سمت الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف به صورت خرید روزانه حرکت کرده است.

به گزارش بازار، اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اشاره به وضعیت تقاضا در واحدهای صنفی این اتحادیه گفت: هم اکنون در مشاهده‌ای از وضعیت بازار، نمی‌توانیم بگوییم که تقاضا کم نشده است؛ اما موضوع مهم در کسب‌وکار فروش میوه و سبزیجات، مدیریت مصرف میوه و تره بار از سوی مصرف‌کنندگان است.

وی افزود: با توجه به اینکه تورم همواره وجود دارد مردم بهتر و بیشتر مدیریت می‌کنند. مثلا به جای خرید هفتگی که منجر به فاسد شدن مواد غذایی به‌خصوص میوه و سبزیجات می‌شود، مقدار خرید کمتر شده و در عوض تعداد دفعات خرید بیشتر شده است.

کارگر بیان کرد: در واقع بیشتر مردم به اندازه مصرف یکی دو روز خود خرید می‌کنند و به این طریق از اسراف مواد غذایی جلوگیری می‌کنند.

وی اظهار کرد: امروز خرید میوه تازه در سبد مصرف خانوارها جای گرفته است و مردم فرهنگ خرید روزانه میوه را همیشه دارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در بیان مشکلات این صنف گفت: هزینه‌های جانبی یکی از مشکلاتی است که بیشتر واحدهای صنفی با آن درگیر هستند. اعضای این صنف برای تأمین مواد مورد نیاز مغازه‌های خود از میادین میوه و تره ‎بار هزینه‌های جانبی زیادی را متحمل می‌شوند که ما انتظار داریم با مشارکت و همکاری اتاق اصناف این مشکل رفع شود.

کد خبر: ۲۲۰٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha