۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
احتمال اختلال در پروازها به دنبال مخاطرات جوی|خطر سقوط سنگ در نواحی کوهستانی و مستعد

احتمال اختلال در پروازها به دنبال مخاطرات جوی|خطر سقوط سنگ در نواحی کوهستانی و مستعد

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی طی امروز تا روز پنجشنبه خبر داد که احتمال اختلال در پروازها را به دنبال دارد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی موجب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، گردوخاک در نقاط مستعد و تگرگ در برخی نواحی استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، قزوین، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، نیمه شمالی کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات و دامنه در استان‌های تهران و البرز می‌شود.

این شرایط جوی روز چهارشنبه در کردستان، مرکزی، کرمانشاه، شمال ایلام، همدان، نیمه غربی اصفهان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، تهران، قم، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات استانهای گیلان، مازندران، گلستان و سمنان برقررا خواهد شد و روز پنج‌شنبه نیمه شمالی خراسان رضوی و خراسان شمالی را در بر می‌گیرد.

تشدید بارش‌ها موجب لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها می‌شود.

صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی و مستعد از دیگر مخاطرات این سامانه است.

هموطنان در این شرایط باید از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

سازمان هواشناسی همچنین به احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع توصیه کرده است.

اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی ضروری است.

کد خبر: ۲۲۰٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha