۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
اعزام بیش از ۵۰ هزار زائر خانه خدا از پنج فرودگاه کشور
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام‌کرد

اعزام بیش از ۵۰ هزار زائر خانه خدا از پنج فرودگاه کشور

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور از اعزام بیش از ۵۰ هزار زائر خانه خدا از پنج فرودگاه کشور خبر داد و گفت: انتقال زائران به سرزمین وحی از سوم خرداد آغاز و تا سوم مرداد ماه خاتمه خواهد یافت.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سیدی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه عملیات رفت و برگشت زائران حج تمتع سال ۱۴۰۲ با قریب به ۸۸ هزار زائر، دو ماه به طول می‌انجامد، از آمادگی ۲۱ فرودگاه کشور برای انجام این عملیات خبر داد و گفت: انتقال زائران به سرزمین وحی از سوم خرداد آغاز و بازگشت آنها سوم مرداد ماه خاتمه خواهد یافت.

سیدی ضمن اعلام این خبر و با اشاره تمهیدات اندیشیده شده در فرودگاه‌های کشور برای میزبانی شایسته از زائران خانه خدا گفت: آغاز عملیات حج تمتع به عنوان یک آیین معنوی با سالروز عملیات پیروزمندانه بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر که یک مناسبت ملی است، همزمان شده و این تقارن را به فال نیک می‌گیریم.

وی اظهار کرد: نخستین کاروان های اعزامی به بیت الله الحرام سوم خرداد از فرودگاه های امام خمینی(ره)، ساری و یزد راهی سرزمین وحی خواهند شد.

سیدی با اشاره به مدت زمان عملیات رفت افزود: اعزام زائران تا اول تیر ماه ادامه دارد و فرودگاه های همدان، گرگان و امام خمینی(ره) به عنوان آخرین فرودگاه های اعزام کننده زائر به سرزمین وحی معرفی شده اند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها درخصوص عملیات بازگشت زائران حج تمتع ۱۴۰۲ گفت: حجاج پس از انجام مناسک حج در تاریخ ۱۳ تیر از فرودگاه های امام خمینی(ره)، ساری و یزد به کشور باز خواهند گشت. این در حالی است که آخرین گروه حجاج نیز در تاریخ سوم مرداد از سه فرودگاه اهواز، امام خمینی(ره) و کرمان وارد میهن اسلامی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ هزار زائر از پنج فرودگاه کشور اعزام می شوند، گفت: فرودگاه امام خمینی(ره) با اعزام ۲۵ هزار و ۴۵۰ زائر از استان های تهران، البرز، قزوین، سمنان، قم، مرکزی، کاشان و کرمانشاه رتبه نخست بیشترین اعزام به کشور عربستان را از آن خود کرده است.

سیدی ادامه داد: فرودگاه مشهد با اعزام ۱۱ هزار و ۷۳۰ زائر از استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی، رتبه دوم فرودگاه های کشور با اعزام بیشترین زائر را در اختیار دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها گفت: فرودگاه اصفهان با اعزام هفت هزار و ۶۰۰ زائر از دو استان اصفهان و چهار محال و بختیاری سوم، فرودگاه تبریز با اعزام چهار هزار و ۶۰۰ زائر چهارم و فرودگاه های ساری و اهواز هرکدام با اعزام چهار هزار و ۳۷۰ زائر به سرزمین وحی به عنوان پنجمین فرودگاه اعزام کننده بیشترین زائر به خانه خدا معرفی شده اند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ وی همچنین یادآور شد: دو فرودگاه قشم و چابهار هرکدام با اعزام ۲۳۰ زائر، کمترین اعزام را به عربستان خواهند داشت.

به گفته سیدی؛ استان هرمزگان با دو فرودگاه بندرعباس و قشم و سیستان و بلوچستان با دو فرودگاه زاهدان و چابهار میزبان زائران سرزمین وحی خواهد بود.

کد خبر: ۲۱۹٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha