۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
 مسدودسازی حساب تولیدکنندگان باعث ایجاد مشکل برای تامین نقدینگی شده است
عضو هیات رئیسه مجلس:

مسدودسازی حساب تولیدکنندگان باعث ایجاد مشکل برای تامین نقدینگی شده است

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم گفت: مسدودسازی حساب ها از سوی بانک مرکزی باعث شده تامین نقدینگی تولیدکنندگان با مشکل جدی مواجه شود و این موضوع خودش را در بازار نشان می دهد.

به گزارش بازار، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد آسیب شناسی ساز و کار تأمین و تخصیص نیازهای ارزی در حوزه واردات مواداولیه و تجهیزات مورد نیاز واحدهای صنعتی تولیدی به کشور گفت: باید بررسی شود تا چه اندازه بانک مرکزی در رشد و افزایش قیمت ها و وضعیت متلاطم بازار ارز تاثیرگذار بوده ا ست.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم تصریح کرد: متقاضی ارز درصدد تامین نیازش بوده و آقایان می گویند باید وارد سامانه شده تا ارز وی تامین شود؛ اما بانک مرکزی به تعهد خود عمل نمی کند و وقتی فرد می خواهد از بازار آزاد ارز مورد نیاز خود را تامین کند، بانک مرکزی به صورت دستوری از این کار وی را منع می کند، بر این اساس واردکننده و تولیدکنندگان بلاتکلیف و سردرگم می شوند و منشأ این امر بانک مرکزی است.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی برای تامین ارز واردکنندگان با تاخیر اقدام می کند و این در حالی است که یک واردکننده همه مراحل اداری اش را طی کرده است، لذا وقتی ارز به موقع تامین نمی شود، باید مجددا همه مراحل را طی کند که چند ماه طول می کشد و این در حالی است که ما می خواهیم عرصه تولید را تسهیل کنیم، اما این فاصله زمانی چالش آفرین است و باعث گران شدن تولید در کشور می شود.

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: مسدودسازی حساب ها نیز باعث شده تامین نقدینگی تولیدکنندگان با مشکل جدی مواجه شود و این موضوع خودش را در بازار نشان می دهد، لذا وقتی صحبت از احیای کارخانجات و تولیدی ها می شوند، باید به این موضوع توجه جدی صورت گیرد.

کد خبر: ۲۱۹٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha