۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
۱۰۰ هزار تن گندم در استان ایلام برداشت شد
مدیرکل غله ایلام به بازار گفت:

۱۰۰ هزار تن گندم در استان ایلام برداشت شد

ایلام- شریفی، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی ایلام با بیان اینکه از آغاز فصل برداشت تاکنون ۱۰۰ هزار تن گندم از مزارع این استان برداشت شده است، گفت: تولید ۲۸۰ هزار تن گندم در ایلام پیش بینی می شود.

سعید شریفی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه برداشت گندم از اردیبهشت ماه در استان ایلام آغاز شده است، تاکید کرد: سطح زیر کشت گندم در استان حدود ۱۵۰ هزار هکتار شامل ۹۲ هزار هکتار دیم و ۵۸ هزار هکتار آبی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای فصل برداشت تا کنون ۱۰۰ هزار تن گندم برداشت شده است، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی پیش بینی می‌کنیم که بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

مدیرکل غله استان ایلام با بیان اینکه مراکز خرید تضمینی گندم و کلزا آماده‌سازی شده‌ است، گفت: برای جمع‌آوری و خرید محصول تولیدی کشاورزان با همکاری تعاون روستایی، و جهاد کشاورزی ۱۵ مرکز خرید گندم و ۲۳ مرکز مباشر محصول کلزا و گندم پیش بینی شده است.

شریفی با بیان اینکه سطح زیر کشت کلزا در ایلام سه هزار هکتار است، بیان کرد: با توجه به وضعیت آب و هوا پیش بینی می‌کنیم پنج هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا از مزارع استان برداشت شود.

کد خبر: ۲۱۹٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha