۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
ساخت بیش از ۷۰ فروند شناور دریایی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

ساخت بیش از ۷۰ فروند شناور دریایی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان

صفایی، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه توانایی ساخت انواع تجهیزات بندری و دریایی در کشور وجود دارد گفت: ساخت بیش از ۷۰ فروند شناور دریایی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در دست ساخت است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: علی‌اکبر صفایی مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه چهاردهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با بیان اینکه در حال حاضر توانایی ساخت انواع تجهیزات بندری و دریایی در کشور وجود دارد، افزود: در حال حاضر ساخت بیش از ۷۰ فروند شناور دریایی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در دست ساخت است و ۳۵ فروند دیگر نیز در مرحله مناقصه قرار دارد.

صفایی در تشریح تازه‌ترین دستاورد علمی و اجرایی ایران در حوزه سازه‌های دریایی ادامه داد: استقبال چشمگیر دانشمندان داخلی و خارجی، دانشجویان و مدیران دریایی کشور از چهاردهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی بسیار خوشحال کننده است. ایران در طراحی و ساخت انواع سازه‌های دریایی، فراساحل و بستر دریا به خودکفایی کامل رسیده است.

وی اظهار داشت: سیستم پایش الکترونیکی و یا سیستم پایش از درون، دستاورد جدیدی است که پایش سازه در قبال تمام تنش‌های ناشی از پهلوگیری شناورها و پیش‌گیری از تخریب و آسیب‌های احتمالی را امکان پذیر می‌کند.

به گفته صفایی، سیستم پایش الکترونیکی هم‌اکنون در بندر شهید رجایی، به عنوان مهم ترین بندر کانتینری کشور، راه‌اندازی شده است.

کد خبر: ۲۱۹٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha