۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
افزایش سقف وام مسکن به ۵۵۰ میلیون| برای سرمایه گذاری در بنادر منّت نمی کشیم
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به بازار:

افزایش سقف وام مسکن به ۵۵۰ میلیون| برای سرمایه گذاری در بنادر منّت نمی کشیم

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن ملی در حال بررسی است و به احتمال زیاد به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش می یابد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مهرداد بذرپاش در حاشیه چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی در پاسخ به این پرسش خبرنگار خبرگزاری بازار که پرسید پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن ملی به کجا رسید ؟ گفت: پیشنهاد در حال بررسی است و به احتمال زیاد این سقف به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش می یابد.

بذرپاش در خصوص حضور هندی‌ها در بندر چابهار و اینکه آیا احتمال کنار گذاشتن هندی‌ها به دلیل عدم پایبندی به تعهدات وجود دارد تصریح کرد: ما در شرایطی نیستیم که برای سرمایه‌گذاری در بنادر منت کسی را بکشیم. در زمان حاضر بخش خصوصی داخلی و خارجی درخواست‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری در بنادر دارند که ما باید از بین این درخواست‌ها بهترین آنها را انتخاب کنیم.

وی تاکید کرد:‌ بر اساس رویکرد دولت سرمایه‌گذاری در بنادر باید بلندمدت باشد. آنقدر تقاضا برای سرمایه گذاری زیاد است که در شرایط انتخاب قرار گرفته‌ایم. ما اصرار قرارداد بلند مدت در چابهار داریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵۵۰ کیلومتر جاده ساحلی در جنوب کشور داریم که تکمیل آن نقش بسیار زیادی در اقتصاد دریامحور خواهد داشت اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته باقیمانده این جاده ساحلی که بیشتر آن در استان سیستان و بلوچستان است تا پایان دولت سیزدهم به اتمام خواهد رسید

بذرپاش با بیان اینکه قرارداد ساخت خط آهن رشت - آستارا هفته آینده امضا می‌شود در پاسخ به پرسش که آیا سرمایه‌گذاری این پروژه را روس‌ها انجام خواهند داد، اظهار کرد: بخشی از این سرمایه‌گذاری توسط طرف روسی انجام می‌شود که با تکمیل آن کریدور شمال - جنوب نقش پررنگ‌تری در تسهیل حمل و نقل و ترانزیت کشور ایفا خواهد کرد.

تکمیل راه آهن شلمچه-بصره یک پروژه ای ۴۰ ساله و حائز اهیمت برای کشور است که تکمیل این پروژه برای ایران و عراق اهمیت دارد و کارهای آن در حال انجام است

وی گفت: تکمیل راه آهن شلمچه-بصره یک پروژه ای ۴۰ ساله و حائز اهیمت برای کشور است که تکمیل این پروژه برای ایران و عراق اهمیت دارد و کارهای آن در حال انجام است. با تکمیل این قطعه عملا ایران به کشور عراق متصل می شود و از عراق به خاک سوریه دسترسی خواهیم داشت که این اتفاق بزرگی به شمار می‌رود.

پروازهای بین دو کشور ایران و عربستان به زودی آغاز می‌شود. درباره همکاری‌های دریایی هنوز از طرف عربستان پیشنهاد دقیقی دریافت نکرده ایم

وی درباره توسعه روابط با عربستان گفت: پروازهای بین دو کشور ایران و عربستان به زودی آغاز می‌شود. درباره همکاری‌های دریایی هنوز از طرف عربستان پیشنهاد دقیقی دریافت نکرده ایم.

هفته آینده قرارداد راه رشت- آستارا به امضا می‌رسد و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و بخشی از سرمایه‌گذاری در این پروژه با طرف روسی انجام می‌شود

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: هفته آینده قرارداد راه رشت- آستارا به امضا می‌رسد و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و بخشی از سرمایه‌گذاری در این پروژه با طرف روسی انجام می‌شود.

وی با اشاره به ابراز تمایل کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه شمالی به حضور در تکمیل کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب افزود: مذاکرات با طرف‌های خارجی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

بذرپاش ادامه داد: بسیاری از نهادهای مالی و بخش خصوصی در کشور خودمان تمایل به سرمایه گذاری در بنادر دارند که از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خواسته ایم تا این سبد و این سرمایه گذاران را در بخش داخلی و بین‌المللی تکمیل کند.

کد خبر: ۲۱۹٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      0 0
      اگر راه اهن چین به پاکستان متصل شود انقلابی در ترانزیت و توریسم در ایران و منطقه اتفاق خواهد افتاد