۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
افزایش سهم GDP با توسعه اقتصاد دریا |تدوین سیاست‌های کلان توسط دولت
مدیر عامل سازمان بنادر اعلام کرد

افزایش سهم GDP با توسعه اقتصاد دریا |تدوین سیاست‌های کلان توسط دولت

صفایی، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه دولت و مجمع تشخیص در حال تدوین سیاست های کلان اقتصاد دریا محور هستند گفت: با این اقدام سهم جی دی پی افزایش می یابد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: علی اکبر صفایی در چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی در حال تدوین سیاست های کلان اقتصاد دریا محور هستند ادامه داد: وجود ۲۳۴ بندر در سواحل کشور و ۸۴۶ سازه دریایی، ظرفیت ۴۰۰ میلیون تنی بنادر و همچنین دارا بودن ناوگان بزرگ و در تراز بین المللی از منظر تناژ قرار دارد.

وی ادامه داد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باعث شده تا امروز مسوولان نظام به خصوص دولت سیزدهم و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال تدوین سیاست‌های کلان اقتصاد دریا محور هستند. این اقدام تحول بزرگی در سیاست های کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: قطعا سهم جی دی پی را در اقتصاد و دریا را به واسطه این سیاست افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر این که سهم جی دی پی در دریا را به واسطه این سیاست ها و برنامه افزایش می یابد، گفت:  این وضعیت افق جدیدی برای ایران،کشورهای همسایه و مجموعه منطقه ایجاد خواهد کرد. در رابطه با موضوعات مربوط به حوزه دریایی کشور نیز راهبردهای دیگری در ذیل سیاست های اقتصاد دریا از جمله توانمندسازی تمام بخش های فعال در بخش دریا، و تسهیل فضای کسب و کار در این حوزه فراهم شده که این موضوع در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: راهبرد وزارت راه و شهرسازی در بخش دریا و بنادر از ۵۰ قانون و مقررات بین المللی منبعث شده همواره در تلاش برای ارتقای ایمنی، حفظ محیط زیست دریایی و امنیت حمل ونقل دریایی است.

وی همچنین بیان کرد: حضور قدرتمند نیروی دریای سپاه و ارتش باعث امنیت آبهای منطقه، آبهای آزاد و مقابله با دزدی های دریایی شده است و این امنیت در سازمان بین المللی دریانوردی ثبت شده است.

کد خبر: ۲۱۹٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha