۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶
سازمان انرژی اتمی مکلف است ۱۰ هزار مگاوات برق ایجاد کند
رئیس سازمان انرژی اتمی:

سازمان انرژی اتمی مکلف است ۱۰ هزار مگاوات برق ایجاد کند

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سازمان انرژی اتمی مکلف است ۱۰ هزار مگاوات برق جدید از طریق سرمایه گذاری خارجی، سرمایه گذاری داخلی و فایننس ایجاد کند.

به گزارش بازار، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی روز دوشنبه در آیین رونمایی از دو محصول فناورانه در صنعت هسته‌ای، درباره نقش راهبردی سازمان انرژی اتمی گفت: نقش سازمان انرژی اتمی یک نقش راهبردی تمام کننده است.

وی افزود: شما نمی‌توانید نقش خودتان را نصف و نیمه انجام دهید. ورود بخش خصوصی طبیعی است که در محیط پر ریسک شما هرچقدر هم موعظه کنید در این محیط نمی‌آیند. سطح، سطح راهبردی است و ریسک بالا دارد و بازار نامعین و رقیب‌های گونان دارد.

اسلامی تصریح کرد: بنابراین سازمان انرژی اتمی تا آن جایی حرکت می‌کند که ریسک فعالیت و سرمایه گذاری را صفر کند. وقتی از حوزه ریسک خارج شود آن موقع کیفیت و قابلیت عملکرد است که یک کسی را در آن فعالیت نگه می‌دارد. بنابراین خطوط مشخص است و آستانه‌ای هم که سازمان انرژی اتمی در آن فعالیت می‌کند، موجود است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: نکاتی وجود دارد که شما به عنوان یک سازمان نمی‌توانید آنان را به تنهایی تعیین کنید. مثلا شما وارد یک عرصه‌ای می‌شوید مانند رادیودارو. رادیوداروها در شرایطی است که جامعه نمی‌تواند هزینه آن را بپردازد. یک رایانه هنگفتی برای آن دارد پرداخت می‌شود پس نمی‌تواند بازیگران متعدد داشته باشد. زیرا قیمت تمام شده آن بالاست و ریسک فوق العاده‌ای دارد. بنابراین شما به اجبار در این مسیر قرار گرفتید و وظیفه دارید در لبه دانش حرکت کنید.

وی توضیح داد: این سرمایه گذاری نظام است. هم راهبردی است و هم تاثیراتی در حوزه سلامت دارد که وظیفه حاکمیت است در آن هزینه کند. اما ما آنچه را که در حوزه کاربرد پرتوها هدف گزاری کردیم، بایستی قوی حرکت کنیم و زمینه را فراهم کنیم. ما حتی برای برق هم زمینه را فراهیم کردیم. قانون بودجه متنش را ما خودمان نوشتیم. ما در آن نوشتیم که سازمان انرژی اتمی مکلف است ۱۰ هزار مگاوات برق جدید از طریق سرمایه گذاری خارجی، سرمایه گذاری داخلی و فایننس ایجاد کند.

اسلامی افزود: یعنی هر آن کسی که علاقه‌مند به سرمایه گذاری است، ما امکانش را فراهیم کردیم و به همین سمت هم حرکت می‌کنیم تا بگوییم میدان برای سرمایه گذاری باز است. الزامات خودش را دارد. مزیت‌های اقتصادی غیر قابل انکار هم دارد در حوزه انرژی پاک و پایدار و کشور هم به شدت به آن نیاز دارد.

کد خبر: ۲۱۹٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha