۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
۵۱ روستای قلعه گنج فاقد آب آشامیدنی سالم| شبکه آبرسانی فرسوده مشکل ساز شد
فرماندار قلعه گنج در گفتگو با بازار:

۵۱ روستای قلعه گنج فاقد آب آشامیدنی سالم| شبکه آبرسانی فرسوده مشکل ساز شد

قلعه گنج- فرماندار قلعه گنج گفت: از ۲۰۱ روستای شهرستان قلعه گنج ۵۱ روستا فاقد آب آشامیدنی سالم هستند.

بازار؛ گروه استان ها: کم آب معضلی همیشگی در استان کرمان است اما این مشکل با شروع فصل گرما در مناطق جنوبی استان نمود بیشتری پیدا می کند. یکی از این مناطق قلعه گنج است که در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

در حال حاضر ۵۱ روستای شهرستان قلعه گنج از آب آشامیدنی لوله کشی محروم هستند. در برخی مناطق دیگر مانند شهر قلعه گنج فرسودگی شبکه آب که بیش از ۴۰ سال قدمت دارد و انشعابات غیرمجاز باعث بروز مشکل برای مردم شده است.

چالش کمبود آب آشامیدنی یک معضل جدی برای مردم قلعه گنج و روستاهای آن منطقه به شمار می رود. به گونه ای که فرماندار قلعه گنج در جلساتی که با استاندار کرمان داشت؛ درخواست اقدام فوری و تخصیص اعتبار در حوزه آب را مطرح کرد.

۵۱ روستای قلعه گنج فاقد آب آشامیدنی سالم

محمد فلاح کهن فرماندار قلعه گنج در خصوص گلایه های مردم قلعه گنج از وضعیت مشکل آب آشامیدنی به بازار گفت: از تعداد ۲۰۱ روستای شهرستان قلعه گنج ۵۱ روستا فاقد آب آشامیدنی سالم هستند.

امسال عملیات اجرایی انتقال آب به ۳۲ روستای قلعه گنج آغاز می شود و برای این منظور اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان لحاظ شده است

وی با اشاره به مصوبه سفر وزیر نیرو به جنوب استان کرمان اظهار کرد: بر این اساس امسال عملیات اجرایی انتقال آب به ۳۲ روستای قلعه گنج آغاز می شود و برای این منظور اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان لحاظ شده است.

فلاح کهن ادامه داد: مابقی روستاها، عشایری یا روستای خاص هستند که برای رفع مشکل آنها تهاتری با قرارگاه امام حسن در نظر گرفته شده است.

فرماندار قلعه گنج عنوان کرد: همچنین برای عشایر هم از سوی اداره کل امور عشایر استان کرمان اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است. بر این اساس در بحث آبرسانی سیار و استفاده از ظرفیت عشایری برای انتقال آب از چاهک ها به اهالی روستاهای عشایر نشین اقدامات خوبی انجام می شود.

شبکه آب فرسوده معضل اصلی قلعه گنج

فلاح کهن شبکه ۴۰ ساله فرسوده آب را معضل اصلی قلعه گنج به ویژه در مرکز این شهرستان دانست و افزود: بازسازی و اصلاح این شبکه به منظور جلوگیری از اتلاف آب نیازمند اعتبار است.

وی گفت: در این راستا توافقی با مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان انجام شد که ۲۰ کیلومتر شبکه فرسوده شهری را امسال بازسازی شود؛ این مساله می تواند باعث کاهش تنش شود.

فرماندار قلعه گنج گفت: در سفر رئیس جمهور به استان کرمان در بحث اعتبار آب روستایی، اعتباری در سطح استان کرمان در نظر گرفته شد. امیدواریم با پی گیری استان و تخصیص اعتبار بالای ۶۰ درصد روستاهایی که گفته شد دیگر با معضل آب آشامیدنی مواجه نشوند.

مشکلی در زمینه تولید آب نداریم

وی انشعابات غیرمجاز را یکی دیگر از عوامل مشکل ساز در حوزه آب شهر قلعه گنج دانست و اظهار کرد: در زمینه تولید آب مشکل نداریم و مخزن ۱۰ هزار مترمکعب موجود برای جمعیت ۲ برابر شهر هم کفاف می کند.

فرماندار قلعه گنج ادامه داد: متاسفانه انشعابات غیرمجاز و باغ ها و ویلا باغ هایی که از آب شرب برای آبیاری استفاده می کنند، باعث می شود در بحث مصارف خانگی مشکل ایجاد شود.

فلاح کهن با تاکید بر لزوم فعال سازی پلیس آب در قلعه گنج از سوی شرکت آب و فاضلاب افزود: شبکه فرسوده و انشعابات غیرمجاز باعث شدند که برخی محلات شهر قلعه گنج در بحث آب دچار معضل باشند.

کد خبر: ۲۱۹٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha