۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
افزایش قیمت جهانی نفت برای سومین روز متوالی| آیا روند صعودی ادامه خواهد داشت؟
تحلیل بازار نفت؛

افزایش قیمت جهانی نفت برای سومین روز متوالی| آیا روند صعودی ادامه خواهد داشت؟

قیمت نفت وست تگزاس آمریکا صبح روز دوشنبه برای سومین روز متوالی با افزایش مواجه شده و به ۷۱.۷۰ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش بازار؛ قیمت نفت وست تگزاس آمریکا صبح روز دوشنبه برای سومین روز متوالی با افزایش مواجه شده و به ۷۱.۷۰ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت وست تگزاس پس از رسیدن به کف قیمت دسامبر سال ۲۰۲۱ آغاز به افزایش کرده و دقیقا از نقطه RSI۱۴ روزه خود حرکتی صعودی را آغاز نموده است. با اینحال باید توجه داشت که اندیکاتور MACD نشان دهنده ضعف خریداران و و برخورد احتمالی با مقاومتی سخت است که می تواند شرایط را به نفع خرس ها تغییر دهد.

از سوی دیگر، DMA ده روزه روی ۷۳.۰۰ دلار قرار دارد که به عنوان مقاومتی فوری در برابر گاوها عمل خواهد کرد. در صورت موفقیت گاوها در عبور از این مانع، مقاومت های بعدی به ترتیب روی نقاط ۷۳.۹۰ و ۷۶.۸۵ دلار قرار خواهند داشت که در حال حاضر با توجه به ضعف خریداران بعید است طی روزهای آتی در صورت عدم تغییر شرایط فاندامنتال، گاوها بتوانند به این نقاط دست یابند.

افزایش قیمت جهانی نفت برای سومین روز متوالی| آیا روند صعودی ادامه خواهد داشت؟

اما اگر اصلاح قیمت از همین نقطه آغاز شود، می توان انتظار اصلاح قیمت تا کف قیمت هفتگی نوامبر ۲۰۲۲ روی ۷۱.۰۰ دلار را داشت که این موضوع می تواند منجر به غلبه مجدد خرس ها بر بازار شود.

در صورت غلبه مجدد خرس ها بر بازار نفت، می توان احتمال ریزش قیمت تا سطوح ۶۸.۰۰ دلار و سپس، ۶۴.۳۰ دلار را داشت. علیرغم تمامی شرایط مذکور، باید گفت که از نگاه تکنیکال و با توجه به رشد آهسته اقتصاد چین، چشم انداز کلی بازار نفت صعودی خواهد بود. البته روند بهبود بازار آهسته خواهد بود و نمی توان توقع جهش قیمت را داشت.

کد خبر: ۲۱۹٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha