۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
افزایش سهم یوآن چین از بازار فارکس برای دومین ماه متوالی
تحولات بازار فارکس؛

افزایش سهم یوآن چین از بازار فارکس برای دومین ماه متوالی

سهم یوآن چین از بازار فارکس برای دومین ماه متوالی در آوریل بار دیگر افزایش یافته و سهم دلار از این بازار کاهش یافت.

به گزارش بازار؛ سهم یوآن چین از بازار فارکس برای دومین ماه متوالی در آوریل بار دیگر افزایش یافته و سهم دلار از این بازار کاهش یافت.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط رویترز، ذخایر مبادلات خارجی چین با رشدی ۲۱ میلیارد دلاری به نسبت ماه مارس به ۳.۲۰۵ تریلیون دلار در ماه آوریل افزایش یافته است.

این در حالیست که سهم یوآن در سبد بازار فارکس در برابر دلار آمریکا در ماه آوریل حدود ۰.۶۳ درصد کاهش یافته که البته به نسبت افت ارزش ۰.۹۴ درصدی در ماه مارس بهبود یافته است.

همچنین ذخایر طلای چین در پایان ماه آوریل به ۱۳۲.۳۵ میلیارد دلار در ماه آوریل رسیده که این رقم در ماه مارس حدود ۱۳۱.۶۵ میلیارد دلار اعلام شده بود.

لازم به ذکر است، پدیده ورشکستگی بانک های آمریکایی و رشد بیشتر اقتصاد چین در برابر ایالات متحده از جمله دلایل مهم افزایش رقابت بین المللی برای استفاده بیشتر از یوآن به نسبت دلار آمریکا محسوب می شود.

هنوز آمار مشخصی از میزان کشورهایی که از یوآن یا ارزهای ملی خود به جای دلار برای مبادلات و تسویه حساب های بین المللی استفاده می کنند، در دست نیست. اما آنچه مسلم است، دلار زدایی به پدیده قابل توجهی در سیستم مالی بین المللی طی ماه های اخیر تبدیل شده است.

کد خبر: ۲۱۹٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha