۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور فرصتی برای جذب مشتریان تجاری خارجی است
رئیس انجمن صادرکنندگان البرز:

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور فرصتی برای جذب مشتریان تجاری خارجی است

کرج- رئیس انجمن صادرکنندگان البرز حضور واحدهای تولیدی و صنعتی استان در نمایشگاه توانمندی های صنعتی کشور را فرصتی برای جذب مشتریان خارجی و ورود به بازارهای بین المللی تولیدکنندگان البرز معرفی کرد.

به گزراش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازگانی البرز، مرتضی کوهنورد در حاشیه افتتاح پنجمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی کشور که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، گفت: با توجه به حضور مطلوب واحدهای تولیدی و صنعتی البرز در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی کشور، این مهم فرصتی را برای جذب مشتریان تجاری خارجی و ورود به بازارهای بین‌المللی در اختیار فعالان اقتصادی استان قرار می‌دهد.

کوهنورد با بیان اینکه چهار دوره پیشین برگزاری نمایشگاه آنچنان با کیفیت مطلوبی برگزار نشد، افزود: به همین دلیل فعالان اقتصادی کمتر تمایل به حضور در این رویداد داشتند اما در پنجمین دوره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی کشور شاهد حمایت بخش دولتی‌ از جمله وزارتخانه صمت، کشور و امورخارجه بودیم و این بازخوردها موجب افزایش سطح تمایل فعالان اقتصادی برای حضور در این رویداد مهم شد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز گفت: پاویون استان در این نمایشگاه در عرصه یک هزار مترمربعی و در دو سالن ۶(صنایع پتروشیمی) و ۹_۸(صنایع غذایی) بر پا شده است و علی‌رغم فرصت کوتاهی که برای اطلاع‌رسانی داشتیم، از سوی اتاق بازرگانی‌، صنایع، معادن و کشاورزی البرز و انجمن صادرکنندگان استان اقدامات لازم برای حضور واحدهای تولیدی و صنعتی در این فرصت نمایشگاهی فراهم شد که در نتیجه آن بالغ بر ۳۰ شرکت در غرفه‌های پاویون اختصاصی استان مستقر شدند.

درخواست همکاری از کشورهای روس و مکزیک با البرز

وی با بیان اینکه انتظار ما از فعالان بخش خصوصی مشارکت هر چه بیشتر در عرصه‌هایی مانند نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ است، گفت: امید است که با توجه به حضور مطلوب واحدهای تولیدی و صنعتی البرز، فعالان اقتصادی استان بتوانند از فرصت ایجاد شده در این نمایشگاه برای جذب مشتریان تجاری خارجی و ورود به بازارهای بین‌المللی استفاده کنند.

کوهنورد با اشاره به بازدید مهمانان خارجی از دو کشور مکزیک و روسیه از پاویون استان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران گفت: این دیدارها را مثبت ارزیابی می‌کنیم و با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی استان توانایی تامین برخی نیازها و درخواست‌های آنها را داریم.

رئیس انجمن صادرکنندگان البرز با بیان اینکه درخواست همکاری طرف‌های روسی در بازدید از پاویون استان البرز در حوزه صنایع غذایی است، گفت: مهمانان مکزیکی هم مطالباتی در مورد تامین محصولات فولادی دارند که خوشبختانه در این رابطه تولیدکننده برای ارائه خدمات به آنها وجود دارد.

کوهنورد ادامه داد: در روز دوم برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو ۲۰۲۳، هیات تجاری خارجی دیگری از پاویون استان دیدن خواهند کرد و خواسته‌هایی در مورد تامین صنایع پایین‌دست پتروشیمی دارند که خوشبختانه البرز توانمندی‌های بسیاری در این زمینه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این نمایشگاه به توسعه اقتصادی استان و به تبع آن کشور کمک کند.

کد خبر: ۲۱۹٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha