۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
جذب اعتبار ۱۸۷میلیاردی برای طرح‌های «هر دهیاری یک پروژه»/ ارسال ۷۰۲ طرح به وزارت کشور
استاندار خراسان شمالی خبر داد:

جذب اعتبار ۱۸۷میلیاردی برای طرح‌های «هر دهیاری یک پروژه»/ ارسال ۷۰۲ طرح به وزارت کشور

بجنورد - استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه طرح «هر دهیاری یک پروژه» در ۶۹۱ دهیاری اجرا می‌شود، گفت: برای اجرای این طرح‌ها از محل اعتبارات ملی ۱۸۷ میلیارد تومان جذب شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ محمدعلی شجاعی ظهر یک‌شنبه در نشست توسعه و اشتغال پایدار روستایی خراسان شمالی که در سالن شهدای دولت استانداری خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به اینکه ۷۰۲ طرح در این استان تهیه و به معاونت عمرانی وزارت کشور ارسال شد، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۶۱ طرح در مرکز مصوب شده که در این زمینه خراسان شمالی در رتبه پنجم در بین استان‌های کشور قرار دارد.

وی گفت: تمامی دهیاری‌های استان باید با توجه به نیازهای استان تا سه ماه آینده یک طرح دیگر نیز ارائه دهند.

استاندار خراسان شمالی در ادامه در خصوص بیمه روستایی و عشایری، با تأکید بر اهتمام ویژه فرمانداران نسبت به ارتقای شاخص بیمه روستایی و عشایری گفت: جمعیت روستایی در برخش شهرستان‌ها بالاست که در این مناطق نیازمند توجه بیشتر به روستانشینان به‌ویژه در حوزه بیمه هستیم.

شجاعی از فرمانداران شهرستان‌های استان به دلیل قرار ندادن حوزه بیمه روستایی و عشایری در اولویت کاریشان انتقاد کرد و گفت: برای ارتقای سطح پوشش بیمه روستایی و عشایری برای همه شهرستان‌ها مشکلات و موانع وجود دارد که توجیه‌پذیر نیست.

وی افزود: فرمانداران شهرستان‌ها بسیج شوند تا درصد پوشش بیمه‌شدگان روستایی و عشایری را به بالای ۱۰ درصد برسانند.

استاندار خراسان شمالی بر همکاری و مشارکت بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل امور عشایر با صندوق بیمه روستایی و عشایری تأکید و از نبود آمار تعداد بیمه‌شده‌های این نهادها، کمبود نیروی کارگزار، زیرپوشش قرار نگرفتن افراد بالای ۵۰ سال قشر روستایی و عشایری درزمینهٔ بیمه‌های اجتماعی، نیز انتقاد کرد.

کد خبر: ۲۱٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha