۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
هزینه‌کردن در آموزش و پرورش را سرمایه گذاری می‌دانیم
رئیس جمهور:

هزینه‌کردن در آموزش و پرورش را سرمایه گذاری می‌دانیم

رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت مقام معلم سند مورد استناد در آموزش و پروش را سند بنیادین تحول دانست و گفت: موانع اجرا باید رفع و سند عملیاتی شود.

به گزارش بازار، رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت مقام معلم، ماموریت اصلی شورای عالی آموزش و پرورش را پیگیری اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و سند بنیادین تحول برشمرد.

رئیسی در این مراسم که با حضور جمعی از معلمان و استادان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، این دانشگاه را کانون تحول در آموزش و پرورش خواند و با تاکید بر لزوم جذب افراد نخبه گفت: در طرح تحول، از اندیشه و دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هم استفاده شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه نباید نگران هزینه کردن در آموزش و پرورش بود از مسئولان مربوطه خواست:حق التدریس معلمان را بدون تاخیر در پایان هر ماه پرداخت کنند. آقای رئیسی به طرح رتبه بندی معلمان هم اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح مساله معیشت مهم است، اما همه قضیه نیست.

رئیس جمهور عبور از مدل آزمون و خطا در نظام آموزشی را یک ضرورت دانست و گفت: کسانیکه آمادگی تحول در آموزش و پرورش را ندارند از مسیر تحول کنار بروند.

رئیس‌جمهور بابیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش چهار دهه تجربه را پشت سر گذاشته‌ایم و نباید کماکان نگاه آزمون و خطایی داشته‌باشیم ازشورای‌عالی آموزش و پرورش خواست دلایل اجرایی نشدن سند بنیادین آموزش و پرورش را بررسی کند.

رئیسی انتخاب مدیران در همه سطوح را مبتنی بر نگاه تحولی دانست و گفت: دانشگاه فرهنگیان کانون تحول در آموزش و پرورش است و باید این جایگاه را تقویت کرد. رئیس جمهور ارزیابی مستمر برای افزایش میزان بهره‌وری رایک ضرورت خواند وگفت: هزینه‌کردن در آموزش و پرورش را سرمایه گذاری می‌دانیم.

کد خبر: ۲۱۹٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محسن شهیدزاده IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      1 0
      با سلام خدمت ریاست محترم جمهوری هنوز حق الزحمه طرح تثبیت و تعمیق یادگیری تابستان سال گذشته 1401 را پرداخت نکرده اند . لطفا پیگیری کنید
    • ناشناس IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      1 0
      باسلام خدمت شما سرپرست وزارت آموزش و پرورش ،،،لطف کنید بنده به عنوان یک پدر دانش آموز از شهرستان دلفان استان لرستان ،،،،تقاضا دارم که این لباس فرم مدارس ابتدایی و تموم دوره ها رو اختیاری کنید و نگید حتما باید لباس فرم بخرید چون واقعاً ما پول لباس فرم مدارس رو نداریم برای رضای خدا پیگیری کنید
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      0 0
      با سلام خدمت ریاست محترم جمهوری هنوز حق الزحمه دوره تثبیت یادگیری فرهنگیان پرداخت نشده لطفاً پیگیری شود.