۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
تولیدکننده و عرضه کننده لوازم خانگی معطل مجوز وزارت صمت نماند
قیمت ها افزایشی شد؛

تولیدکننده و عرضه کننده لوازم خانگی معطل مجوز وزارت صمت نماند

اگرچه وزارت صمت اعلام کرده است تاکنون مجوز افزایش قیمت لوازم خانگی را صادر نکرده است اما تولید و عرضه کننده لوازم خانگی معطل این مجوز نمانده و افزایش قیمت اعمال کرده اند.

نساء کروندی؛ بازار، لوازم خانگی یکی از ملزومات مورد نیاز زندگی بوده، در زمانی که حرف از اجرای طرح و برنامه های مختلف جهت تسهیل در ازدواج جوانان و فرزند آوری است اما نمود اجتماعی آن به گونه ای دیگر است و روز بروز آغاز یک زندگی سخت تر از گذشته می شود.

برنامه های روی کاغذ نتوانسته این امر را تسهیل بخشد و در عمل نیز اتفاق بهتری را شاهد نیستیم، بازار لوازم خانگی همچنان مکانند ماه های گذشته ملتهب است و طرح های فروش اقساطی نتوانسته به آن جان دوباره ببخشد.

تولید کننده از افزایش مواد اولیه گله دارد، فروشنده از نبود برخی برند ها و افزایش قیمت کالاها و خریدار از عدم توانایی خرید اکنون اوضاع بر مراد هیچ یک از سه ضلع بازار لوازم خانگی نیست.

اگر چه مسئولان وزارت صمت اعلام کردند که مجوز افزایش قیمت برای هیچ یک از کالاهای لوازم خانگی صادر نشده است اما به گفته ریس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با افزایش ۱۰ الی ۱۵ درصدی لوازم خانگی روبرو بودیم.

خریدار لوازم خانیگ گفت: برخی کالاها در مدت یک ماه و نیم ۱۴ میلیون افزایش قیمت داشته است

یخچال ۱۰۰ میلیون تومان شد

یکی از خریداران لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در اواخر سال ۱۴۰۱ با دارا بودن مبلغ ۸۰ میلیون می توانستی چند قلم لوازم خانگی اصلی مانند یخچال، لباسشویی، گاز و تلویزیون را خریداری کنی، اظهار داشت: در حال حاضر یخچال ساید بای ساید ال جی در مراکز فروش با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه همین کالا در اواخر سال ۱۴۰۱ با مبلغ ۸۶ میلیون به فروش می رسید، افزود: در مدت یک ماه و نیم ۱۴ میلیون افزایش قیمت داشته است.

محسن زاهدی خاطر نشان کرد: با بررسی بازار با این میزان افزایش در میابیم که نه تنها برنامه ریزی اقتصادی صحیحی بر کشور حاکم نبوده، بلکه مسیری که در حال حاضر پیش گرفته شده نیز نادرست است.

فروشنده لوازم خانگی گفت: تقریبا سیر قیمت های تمامی محصولات لوازم خانگی چه برند داخلی و چه خارجی صعودی است

نمودار تمامی محصولات لوازم خانگی صعودی است

یکی از فروشندگان لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگاران بازار با عنوان اینکه تقریبا سیر قیمت های تمامی محصولات لوازم خانگی چه برند داخلی و چه خارجی صعودی است، اظهار داشت: برخی افزایش قیمت ها آرام و برخی دیگر با شیب بیشتری به سمت بالا حرکت می کند.

وی با بیان اینکه همچنان بازار لوازم خانگی بی رونق است، افزود: باید چاره ای برای این موضوع اندیشیده شود چرا که با تداوم این روند تولید کننده و عرضه کننده هر دو رمقی برای ادامه کار نخواهند داشت.

سیاوش امیری عنوان کرد: بسیاری از افراد با سابقه در این بازار با مشکل تامین معیشت خانواده خود روبرو هستند و بدنبال تغییر شغل هستند که این موضوع بسیار ناراحت کننده است چرا که فعالیت در هر صنف نیاز به اطلاعات و تجربه دارد که افراد با سابقه این پتانسیل را دارند و حیف است بخاطر برخی تصمیمات نادرست و بی توجهی از سوی مسئولان ذیربط این افراد را از دست بدهیم.

قیمت ها غیر قانونی افزایش پیدا کرده است

یکی از فروشندگان لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار بازار عنوان کرد: قیمت ها غیر قانونی افزایش پیدا کرده است چرا که هیچ مجوزی برای این افزایش منتشر نشده است.

وی با اشاره به اینکه برخی برند ها افزایش قیمت داشته و برخی نیز در بازار وجود ندارد، گفت: در صورت توزیع مجدد برند هایی که اکنون در بازار موجود نیست، قطعا با افزایش قیمت چشمگیری روبرو خواهیم بود.

اسماعیل مبرهن با عنوان اینکه باید از کارخانه قیمت گزاری ها بررسی و نظارت شود، خاطرنشان کرد: تولید کننده وقتی قیمت کالاها را افزایش می دهد ما نیز مجبور به افزایش قیمت هستیم.

فروشنده لوازم خانگی گفت: امیدواریم برنامه ای اجرا شود که زمینه افزایش قدرت خرید مردم فرآهم شود

کاهش قیمت در لوازم خانگی های کوچک

یکی از فروشندگان لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت بازار لوازم خانگی عنوان کرد: در کنار افزایش قیمت کالاهای بزرگ مانند یخچال و لباسشویی کالاهایی مانند سرخ کن، تلویزیون، قهوه ساز و چایی ساز با کاهش قیمت روبرو بوده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان کاهش قیمت در بین محصولات متفاوت است، گفت: برای مثال تلویزیون ۵۵ اینچ اسنوا از ابتدای سال تا کنون کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشته است.

فرهاد گرد با عنوان اینکه امیدواریم برنامه ای اجرا شود که زمینه افزایش قدرت خرید مردم فرآهم شود، بیان کرد: در این صورت رونق بازار محقق شده و سبب رضایت مشتری، فروشنده و تولید کننده می شود.

هر زمان که در هنگام مراجعه به بازار و پرس و جوی قیمت کالا تهدید به این نشدیم که در صورت عدم خرید و روز بعد باید همین کالا را به بسیار بالا تری خریداری کنیم آن زمان می گوییم بازار دارای ثبات و آرامش بود، همچنین روند اقتصادی کشور علمی است.

کد خبر: ۲۱۹٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha