۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
بانکها منابع مالی موردنیاز صنایع کوچک را نمی‌پردازند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بانکها منابع مالی موردنیاز صنایع کوچک را نمی‌پردازند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره معضلات صنایع کوچک و متوسط اذعان داشت که برخی بانک‌ها در زمینه پرداخت منابع لازم همکاری نکرده و یا منابع غیرواقعی در بودجه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش بازار، الله‌وردی دهقانی با اشاره به موانع پیش روی صنایع کوچک گفت: یکی از موانع عمدة پیش روی صنایع کوچک، تأمین مالی و سرمایه در گردش و نیز ایجاد پنجره واحد به‌منظور صدور مجوزهای لازم می‌باشد.

وی افزود: کالاهای تولیدی و خدمات باید در کشور به‌عنوان اولویت نخست در نظر گرفته شود و دستگاه‌های متولی نیز باید فرصت رقابت را ایجاد نمایند و ازاین‌رو اجازه داده نشود صنایع دچار ورشکستگی شوند.

چرا صنایع کوچک توان رقابت ندارند؟
دهقانی نسبت به ناتوانی ورود این صنایع به عرصه رقابت و رشدیافتگی واحدهای کوچک انتقاد و تأکید کرد که می‌توان به صنعت‌کاران یارانه داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: حمایت نباید به هر قیمتی باشد مثلاً می‌توان دست به خرید تضمینی زد و از ورود کالایی که مشابه تولیدات داخلی است، جلوگیری به عمل آورد.

دهقانی تأکید کرد که نباید صرفاً یک بازار اقتصادی برای آن‌ها ایجاد کنیم و با این شرایط صنایع کوچک و متوسط را از گردونه رقابت و جهانی‌شدن باز نگه داریم.

مشکلاتی که به بودجه باز می‌گردد
وی، در پاسخ به این سؤال که چرا نتوانستیم مشکلات صنایع کوچک و متوسط را تا امروز بر طرف نماییم، اظهار کرد: مشکلات متعددی در این زمینه وجود دارد؛ مثلاً منابعی که در قانون پیش‌بینی می‌شود، به‌خوبی اختصاص پیدا نمی‌کند.

یا این که منابع به‌صورت غیرواقعی دیده می‌شود و از طرفی بانک‌ها به‌خوبی با ما همکاری نمی‌کنند و یا تخلفاتی صورت می‌گیرد که در نتیجه، منابع در نظر گرفته شده به سمت خدماتی زودبازده سوق داده می‌شود.

کد خبر: ۲۱۹٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha