۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
قیمت ۱۷ خودروی مونتاژی تعیین تکلیف شد
سخنگوی شورای رقابت:

قیمت ۱۷ خودروی مونتاژی تعیین تکلیف شد

سخنگوی شورای رقابت گفت: اعضاء شورا در جلسه دیروز (شنبه، ۱۶ اردیبهشت) در خصوص ۱۷خودرو تصمیم گیری کرده و قیمت خودروهای مونتاژی شرکت‌های مدیران خودرو، کرمان موتور، فردا، ایلیا و بهمن مشخص شده است.

به گزارش بازار، اسماعیل شجاعی با اشاره به تصویب قیمت خودروهای مونتاژی در این شورا گفت: طبق مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱، این شورا قیمت‌های محاسباتی محصولات خودروهای مونتاژی را که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به کارگروه خودرو ارائه داده بود را بررسی و پس از ارزیابی و جمع‌بندی نتایجی را که در کارگروه تعیین شده بود در صحن شورا مطرح کرد.

وی افزود: با توجه به مقایسه شاخص رقابت پذیری و تطبیق آن با دستورالعمل شورا به دلیل آنکه گروه‌های مونتاژی در گروه F و G قرار گرفته‌اند، فعلا شورای رقابت با قیمت‌های اعلامی سازمان حمایت موافقت کرده است.

او گفت: شورای رقابت محاسبه قیمت خودروهای مونتاژی را بر اساس لحاظ نرخ ارز و هزینه تمام شده انجام داده است.

شجاعی با بیان اینکه شاخص رقابت پذیری با سه خودروی مشابه در دنیا مقایسه شده است، تصریح کرد: قیمت‌های اعلامی سازمان حمایت از ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ قابل اعمال است و مبنای محاسبه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: رئیس شورای رقابت روز گذشته در نامه‌ای به سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع را اعلام کرد و امیدواریم امروز قیمت‌ها را اعلام کنند.

سخنگوی شورای رقابت تأکید کرد: روال شورای رقابت این است که تصمیماتش را در خصوص قیمت‌ها به دستگاه اجرایی اعلام کند، دستگاه‌های اجرایی موظفند خودشان و یا از طریق شرکت‌های خودروساز لیست قیمت‌ها را اعلام کنند و شورای رقابت از اینکه مستقیم وارد عمل شود پرهیز می‌کند.

کد خبر: ۲۱۹٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha