۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
۸۰ هزار نفر روستایی و عشایر اردبیلی عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان هستند
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان اردبیل:

۸۰ هزار نفر روستایی و عشایر اردبیلی عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان هستند

اردبیل- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌ روستاییان و عشایر اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار نفر از روستاییان، عشایر و کشاورزان استان از خدمات بیمه اجتماعی بهره‌مند هستند.

عباس علوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: جامعه هدف ما در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، ۱۸۱ هزار نفر برآورد می‌شود که ما توانسته‌ایم کمتر از نیمی از این جمعیت را تحت پوشش خدمات صندوق ببریم.

وی تصریح کرد: اردبیل جز پنج استان برتر کشور در پوشش بیمه‌ای جامعه روستایی و عشایری است که انتظار می‌رود با فعالیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای بتوانیم در جذب و جلب نظر روستاییان و عشایر برای بهره‌مندی از مزایای صندوق گام‌های مؤثری را برداریم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌ روستاییان و عشایر اردبیل گفت: در استان ۵۳ کارگزاری برای روستاییان، عشایر و کشاورزان خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کند که ما از ظرفیت این کارگزاری‌ها در دورترین مناطق استفاده می‌کنیم و سعی ما بر این است تا با همراهی فرمانداران در شهرستان‌ها و اعضای شوراهای شهر و روستا بتوانیم در افزایش پوشش بیمه‌ای گام‌های مؤثرتری را برداریم.

علوی به مزایای عضویت این صندوق در قالب پرداخت مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگی اشاره کرد و افزود: هیچ محدودیتی در پوشش بیمه‌ای متقاضیان به غیر از سن ۱۸ تا ۵۰ سال وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مردان و زنان در ۱۰ سطح درآمدی در مناطق روستایی و عشایری شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند با پرداخت مبلغ ۶۲ هزار تومان تا ۳۵۰ هزار تومان از خدمات بیمه بهره‌مند شوند که پرداخت مبلغ حق بیمه اختیاری است.

علوی اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا گروه‌های مختلف فعال در روستاها نظیر فرشبافان، صاحبان صنایع دستی، رانندگان، زنبورداران و سایر گروه‌ها را تحت پوشش بیمه ببریم تا حمایتی از کانون‌های تولید را انجام داده باشیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌ روستاییان و عشایر اردبیل بیان کرد: در دولت سیزدهم حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جدی از صندوق و افزایش پرداختی مستمری تا ۴۳ درصد در سال‌جاری انجام شده و امیدواریم همچنان این خدمات با کیفیت و مطلوبیت برای متقاضیان انجام شود.

کد خبر: ۲۱۹٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      0 0
      متاسفانه بیمه روستایی عشایری اطلاعات لازم در خصوص کم وکیف مزایای این بیمه ضعیف عمل می کند و افراد بعد از واریز مبلغ بیمه متوجه جزئیات آن می شود علی الخصوص در مورد بازنشسگی و مدت واریز حق بیمه .