۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
سهم های طعمه در بازار ارزنده؛  معاملات خطرناک بورس در حال افزایش است
پیش بینی «بازار» از روند بازار سرمایه

سهم های طعمه در بازار ارزنده؛ معاملات خطرناک بورس در حال افزایش است

کلیت بازار ارزنده است  ولی به این معنی نیست که همه سهم ها ارزنده هستند. سهم های پروژه محور در بازار  زیاد شده و بازیگران معمولا افراد کم تجربه را به عنوان تارگت و طعمه خودشون انتخاب می‌کنند.

بازار؛ گروه بورس: بازار سرمایه در روز معاملاتی گذشته رکورد دار دیگر را ثبت کرد و ارزش معاملات خرد سهام به نزدیک ۲۵ همت رسید که از ابتدای ۱۴۰۱ بی سابقه بوده و این به معنی تداوم روند صعودی بازار است، در معاملات روز گذشته ۳۴۰۰ میلیارد تومان ارزش صف های خرید بود در حالی که ارز صف های فروش حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بود و سرانه خرید حدود ۳۸ میلیارد در مقابل سرانه فروش حدود ۳۰ میلیون تومان ثبت شد و این به معنای ادامه روند صعودی است هرچند سرانه فروش کمی به مرز ریسک رسیده است.

دو بال ارزندگی و نقدینگی باعث صعود و رشد بازار می شوند از نظر نقدینگی وضعیت خوبی حاکم است و جریان ورود پول حقیقی به بازار همچنان مثبت است که علایم رشد بازار هستند

اما با توجه به اینکه دو بال ارزندگی و نقدینگی باعث صعود و رشد بازار می شوند از نظر نقدینگی وضعیت خوبی حاکم است و جریان ورود پول حقیقی به بازار همچنان مثبت بوده و حقیقی ها بیشتر در نقش خریدار هستند تا فروشنده. به همین دلیل نوساناتی هم اگر اتفاق بیفتد بیشتر از سوی نوسانگیرها است.

از نظر ارزندگی کلیت بازار هنوز ارزنده است ولی به این معنی نیست که همه سهم ها ارزنده هستند. متاسفانه مجددا سهم های پروژه محور در بازار زیاد شده اند و بازیگران معمولا افراد کم تجربه و کم اطلاع را به عنوان تارگت و طعمه خودشون انتخاب می‌کنند و بعد از اینکه قیمت سهم رو خیلی بالاتر از قیمت ذاتی اش به اندازه چند برابر بردند سهم را می‌فروشند و اصطلاحا سهم را ول می کنند و سایر سهامدارهای خرد هستند که با یک سهم حباب ترکیده‌ایی که روند نزولی به خودش گرفته است باقی می مانند.

شناسایی سهام ارزنده بر مبنای گزارش ها

با این حال در مقطع کنونی برای شناسایی سهام ارزنده گزارش ها و سیر سود سازی شرکت ها اهمیت ویژه ای دارد بخصوص از این هفته گزارش های ۱۲ ماهه منتشر می شود که برای بازار مهم خواهد بود.

در صورتی که محدوده ۳ میلیون واحد شاخص تارگت باشد سهام لیدر گروه خودرویی و بانکی می‌توانند سقف‌های تعدیل شده خودشان را بزنند و این می‌تواند یک نقطه مهم در بازار باشد که از آن محدوده به بعد دوباره گروه‌های دیگر مانند پتروشیمی‌ها را به حرکت در می آورد

بازار در روزهای اخیر تمرکز بیشتر روی گروههای ریالی خودرویی و بانکها و تکسهم ها داشته این اتفاقا شرایط خوبی را برای رشد پایدار بازار فراهم می‌آورد و جذابیت بازار را افزایش می‌دهد چرا که فعالان بازار با دید بلندمدت تر به بازار نگاه می‌کنند و می‌توانند سود خوبی را از رشد هر گروه صنعت کسب کنند.

در صورتی که محدوده ۳ میلیون واحد شاخص تارگت باشد سهام لیدر گروه خودرویی و بانکی می‌توانند سقف‌های تعدیل شده خودشان را بزنند و این می‌تواند یک نقطه مهم در بازار باشد که از آن محدوده به بعد دوباره گروه‌های دیگر مانند پتروشیمی‌ها را به حرکت در می آورد و در مجموع بازار به صورت منطقی توام با هیجان مثبت دنبال می‌شود که این از ملزومات یک بازار خوب است از آن طرف حجم ماملات هم هر روز رکورد می‌شکند و شاهد ورود پولهای جدید هستیم.

برای روز یک شنبه هم بر اساس وضعیت اندیکاتورها و تابلوی بازار انتظار بازار مثبتی می رود و احتمالا سهم‌های شاخص ساز بیشتر مورد توجه حقیقی ها قرار بگیرند زیرا چند وقتی هست که در حال رنج زدن بوده و پتانسیل یک رشد ده درصدی را دارند.

کد خبر: ۲۱۹٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علیرضا IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 0
      خیلی خوب پیش بینی کردی دویست هزار و خورده ای توی دو روز شاخص افت کرد