۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
ساخت پالایشگاه نفت و گاز توسط ایران در نیکاراگوئه| قیمت بنزین در نیکاراگوئه هر لیتر ۶۰ هزار تومان
سفیر نیکاراگوئه در ایران در گفت‌وگو با بازار؛

ساخت پالایشگاه نفت و گاز توسط ایران در نیکاراگوئه| قیمت بنزین در نیکاراگوئه هر لیتر ۶۰ هزار تومان

بوشهر- لنین براوو سفیر نیکاراگوئه در ایران از ساخت پالایشگاه نفت و گاز توسط ایران در نیکاراگوئه خبر داد و گفت: قیمت بنزین در نیکاراگوئه هر لیتر بیش از ۶۰ هزار تومان است.

لنین براوو در حاشیه نشست با استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه افزایش روابط تجاری و اقتصادی نیکاراگوئه با بوشهر اهمیت زیادی دارد اظهار داشت: بعد از سفر وزیر خارجه ایران به نیکاراگوئه، تحولات ارزشمندی در روابط تجاری ایجاد شده و بزودی با سفر رئیس جمهور به آمریکای مرکزی و شمالی که با سفر به نیکاراگوئه آغاز می‌شود، سطح روابط رشد چشمگیری پیدا می‌کند.

وی افزود: از زمان روی کار آمدن دکتر رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران، روابط با آمریکای مرکزی بویژه نیکاراگوئه رشد خوبی داشته است.

سفیر نیکاراگوئه در ایران خاطر نشان کرد: ایران و نیکاراگوئه در حوزه انرژی مبادلات زیادی خواهند داشت که نقش پارس جنوبی و استان بوشهر در این مسیر غیر قابل انکار است.

لنین براوو گفت: مسئولان ارشد ایران، تاکید زیادی بر گسترش روابط ایران با نیکاراگوئه دارند و این موضوع اهمیت زیادی برای ما دارد.

وی با پیشنهاد خواهرخواندگی بین یکی از شهرهای استان بوشهر با یک‌شهر نیکاراگوئه افزود: این مهم در نزدیک‌تر شدن مناسبات دو کشور موثر است.

سفیر نیکاراگوئه در ایران از سفر مدیر سرمایه‌گذاری خارجی نیکاراگوئه به ایران خبر داد و تصریح کرد: انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری در این سفر در حوزه‌های انرژی و اقتصادی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه قیمت سوخت در نیکاراگوئه بسیار بالاست گفت: شرکت‌های خصوصی، سوخت را از آمریکا و مکزیک می‌خرند و به کشور وارد می‌کنند که قیمت بسیار بالایی دارد.

لنین براوو از ساخت پالایشگاه نفت و گاز توسط ایران در نیکاراگوئه خبر داد.

وی اضافه کرد: شرکت دولتی سوخت در نیکاراگوئه توسط آمریکا در تحریم است و ایران می‌تواند در صادرات سوخت به کشور ما کمک زیادی کند که برای دو کشور سودآور است.

سفیر نیکاراگوئه در ایران گفت: قیمت هر لیتر بنزین در نیکاراگوئه بیش از ۱.۳ دلار است و امیدوارم با ساخت پالایشگاه بتوانیم قیمت را کنترل کنیم.

کد خبر: ۲۱۹٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha