۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
استراتژی امنیت سایبری۲۰۲۳ آمریکا| واشنگتن در مورد فضای سایبری چگونه فکر می کند؟
بازار گزارش می‌دهد؛

استراتژی امنیت سایبری۲۰۲۳ آمریکا| واشنگتن در مورد فضای سایبری چگونه فکر می کند؟

استراتژی ملی امنیت سایبری ۲۰۲۳ باید به عنوان محصول جاه طلبی های ایالات متحده آمریکا برای شکل دادن به فضای سایبری جهانی در آینده که به شدت به زیرساخت های ایالات متحده وابسته است، شناخته شود.

بازار؛ گروه بین الملل: در ۲ مارس ۲۰۲۳، دولت بایدن استراتژی جدید ملی امنیت سایبری را بیان کرد که جایگزین استراتژی امنیت سایبری دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ شد. استراتژی جدید بر اساس استراتژی قبلی استوار است و به حرکت در بسیاری از اولویت های نوع قبل خود ادامه می دهد و در عین حال به دنبال پیشبرد و تکامل بسیاری از تلاش های استراتژیک است که توسط ابتکار عمل جامع ملی امنیت سایبری در سال ۲۰۰۸ آغاز شده بود.

با تقسیم این استراتژی به پنج ستون، دولت بایدن بر دفاع از زیرساخت های حیاتی، برهم زدن و از بین بردن عوامل تهدید، شکل دادن به نیروهای بازار برای ایجاد امنیت و انعطاف پذیری، سرمایه گذاری در آینده ای انعطاف پذیر و ایجاد مشارکت های بین المللی برای پیگیری اهداف مشترک تمرکز می کند.

استراتژی جدید بر دو تغییر اساسی تاکید دارد: ایجاد توازن مجدد در مسئولیت دفاع از فضای سایبری و تنظیم مجدد انگیزه ها برای حمایت از سرمایه گذاری های بلندمدت. این مهم نگاهی تازه به تعادل بین دولت و بخش خصوصی از نظر نقش ها و مسئولیت ها در جهت کاهش خطرات سایبری دارد؛ واقعیت‌های کنونی را تشخیص می‌دهد که در آن کاربران نهایی بار نامتناسبی را برای کاهش چنین خطراتی متحمل می‌شوند و در یک تغییر چشم‌انداز بلندپروازانه، به دنبال مکانیزم قانونی برای اعمال مسئولیت بر عهده ارائه‌دهندگان در صورت عدم رعایت استانداردهای امنیتی اولیه است.

استراتژی دولت بایدن بر نیاز به سرمایه گذاری قابل توجه بخش عمومی در این بخش تاکید می کند تا اطمینان حاصل شود که ایالات متحده همچنان در فناوری مدرن و نوآوری جلوتر است و نقش رهبری جهانی خود را حفظ می کند

این استراتژی در حالی که بر نقش دولت برای محافظت از سیستم های خود و مشارکت در دیپلماسی، اجرای قانون و جمع آوری اطلاعات تاکید می کند، بر نیاز نهادهای خصوصی برای محافظت از سیستم های خود تأکید می کند.

استراتژی دولت بایدن بر نیاز به سرمایه گذاری قابل توجه بخش عمومی در این بخش تاکید می کند تا اطمینان حاصل شود که ایالات متحده همچنان در فناوری مدرن و نوآوری جلوتر است و نقش رهبری جهانی خود را حفظ می کند. برای این منظور، دولت بایدن انگیزه تصمیم‌گیری را ضروری می‌داند و در عین حال الزامات کوتاه‌مدت را در مقابل چشم‌انداز بلندمدت متعادل می‌کند.

تمرکز بر همکاری عمومی و خصوصی

این استراتژی تاکید می کند که صنعت و دولت باید همکاری موثر و عادلانه ای را برای اصلاح شکست های بازار، به حداقل رساندن آسیب ناشی از حوادث سایبری برای آسیب پذیرترین اعضای جامعه و دفاع از اکوسیستم دیجیتال مشترک انجام دهند. این استراتژی شرکای بخش خصوصی را تشویق می کند تا گرد هم آیند و تلاش ها را از طریق یک یا چند سازمان غیرانتفاعی سازماندهی کنند که می توانند به عنوان مرکز همکاری عملیاتی با دولت فدرال عمل کنند.

این رویکرد مشترک برای کشورهایی که در سرتاسر جهان در تلاش برای ایجاد یک مکانیسم قوی برای ورودی‌های سیاست هستند، بسیار مورد توجه است. کسانی که برای ایجاد یک استراتژی امنیت سایبری ملی تلاش می کنند، می توانند از ورودی های سیاستی سازمان های غیرانتفاعی از طریق یک چارچوب ساختاری و نهادینه بهره مند شوند.

از آنجایی که کشورها به دنبال تصمیم‌گیری برای اتخاذ یا عدم اتخاذ سیاست‌های بومی‌سازی داده‌ها هستند، عواملی مانند شناسایی شکاف‌ها برای هدایت اقدامات امنیت سایبری بهتر در صنعت رایانش ابری و سایر خدمات شخص ثالث از ارزش بالایی برخوردار خواهند بود. اینجاست که همکاری گسترده می تواند نقش مهمی ایفا کند.

تمرکز بر سرمایه گذاری

استراتژی جدید با اطمینان از ادامه رهبری ایالات متحده در فناوری و نوآوری، مجدداً تأکید می کند که آینده دیجیتالی انعطاف پذیر و شکوفا با سرمایه گذاری های انجام شده از امروز آغاز می شود. برای رسیدن به این هدف، بیان می‌کند که دولت فدرال باید از سرمایه‌گذاری‌های عمومی استراتژیک در نوآوری، تحقیق و توسعه و آموزش استفاده کند تا نتایجی را به دست آورد که از نظر اقتصادی پایدار هستند و در خدمت منافع ملی هستند.

دولت بایدن به دنبال حمایت از سازمان‌های توسعه‌دهنده استانداردهای غیردولتی (SDOs) برای مشارکت با رهبران صنعت، متحدان بین‌المللی، مؤسسات دانشگاهی و جوامع حرفه‌ای برای ایمن کردن فناوری‌های نوظهور است

دولت بایدن همچنین به دنبال حمایت از سازمان‌های توسعه‌دهنده استانداردهای غیردولتی (SDOs) برای مشارکت با رهبران صنعت، متحدان بین‌المللی، مؤسسات دانشگاهی و جوامع حرفه‌ای برای ایمن کردن فناوری‌های نوظهور است. به طور خاص، هدف آن تامین امنیت سه خانواده از فناوری‌ها است: محاسبات کوانتومی و هوش مصنوعی، بیوتکنولوژی و انرژی پاک. این تمرکز سرمایه‌گذاری احتمالاً در کشورهایی که درگیر توسعه فناوری و چشم‌اندازهای حاکمیتی خود برای دهه آینده هستند، طنین‌انداز خواهد شد.

این استراتژی جمهوری خلق چین را گسترده‌ترین، فعال‌ترین و پایدارترین تهدید علیه شبکه‌های دولتی و بخش خصوصی و تنها کشوری می‌داند که هم قصد تغییر نظم بین‌المللی و هم به‌طور فزاینده‌ای قدرت اقتصادی، دیپلماتیک، نظامی و فن آوری برای انجام این کار را دارد.

موضوع اصلی استراتژی جدید، جاه طلبی برای توسعه بیشتر اکوسیستم دیجیتال ارزش محور است. این بیانیه تاکید می کند که ایالات متحده باید از فرصت استفاده کند تا ارزشمندترین ارزش های خود را که در بیانیه آینده اینترنت (DFI) و ائتلاف آزادی آنلاین تجسم یافته است، در مدل های آینده حاکمیت فضای سایبری القا کند. با توجه به ماهیت ذاتاً آسیب پذیر فضای سایبری، بر نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در پویایی های زیربنایی اکوسیستم دیجیتال، انتقال مزیت به مدافعان آن و ناامید کردن نیروهایی که آن را تهدید می کنند، تأکید می کند.

استراتژی ملی امنیت سایبری ۲۰۲۳ باید به عنوان محصول جاه طلبی های ایالات متحده آمریکا برای شکل دادن به فضای سایبری جهانی در آینده که به شدت به زیرساخت های ایالات متحده وابسته است، شناخته شود

این استراتژی بیان می‌کند که دولت بایدن متعهد به بهبود امنیت سایبری فدرال از طریق تلاش‌های بلندمدت و مدرن‌سازی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات است. با انجام این کار، امیدوار است که برنامه امنیت سایبری فدرال بتواند الگویی برای زیرساخت های حیاتی در سراسر ایالات متحده برای نحوه موفقیت آمیز ساخت و بهره برداری از سیستم های ایمن و انعطاف پذیر باشد.

استراتژی ملی امنیت سایبری ۲۰۲۳ باید به عنوان محصول جاه طلبی های ایالات متحده آمریکا برای شکل دادن به فضای سایبری جهانی در آینده که به شدت به زیرساخت های ایالات متحده وابسته است، شناخته شود.

همانطور که در این استراتژی مشخص شده است، امنیت سایبری ملی نمی تواند در آینده اثبات شود و پاسخ دولت به تهدیدات فعلی و تهدیداتی که هنوز تصور نشده است به توانایی سازمان های دولتی، تنظیم کننده ها، بخش خصوصی و کاربران برای همکاری در رویکرد دولت بایدن بستگی دارد.

در نگاه به آینده، پیاده سازی یک نگرانی کلیدی برای این استراتژی و تأثیر آن بر تولید کنندگان فناوری، ارائه دهندگان خدمات و کاربران خواهد بود. اجرای موفقیت‌آمیز این استراتژی، امنیت و انعطاف‌پذیری فضای سایبری ایالات متحده را دیکته می‌کند و همچنین پویایی‌های گسترده‌تری را شکل می‌دهد. پتانسیل این استراتژی که منجر به مقررات فراگیر شود به این بستگی دارد که قانونگذاران و بخش خصوصی چقدر سریع و مؤثر می توانند با اصول رویکرد دولت بایدن هماهنگ شوند.

کد خبر: ۲۱۹٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha