۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵
تامین مسکن اعضای هیات علمی به طور جدی در حال انجام است
وزیر علوم:

تامین مسکن اعضای هیات علمی به طور جدی در حال انجام است

وزیر علوم با بیان اینکه مسئله تامین مسکن یاوران علمی و اعضای هیات علمی به طور جدی در حال انجام است، گفت: پیشنهاد ما به استانداران این است که شهرکی را به استادان و دانشگاهیان اختصاص دهند.

به گزارش بازار، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، ضمن بازدید از دانشگاه هرمزگان و خوابگاه‌های دانشجویی در جمع روسای دانشگاه‌های استان هرمزگان بر افزایش اعتبارات دانشگاه هرمزگان تاکید کرد و گفت: پیشنهاد ما به استانداران این است که اگر می‌خواهید نهضت ملی مسکن اتفاق بیفتد، شهرکی را به نام اساتید و دانشگاهیان اختصاص دهید، این موضوع سبب رونق آن محل خواهد شد.

زلفی گل در جمع روسای دانشگاه‌های استان هرمزگان، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌ها گفت: روز معلم را خدمت اساتید و دبیران تبریک عرض می‌کنم. در دانشگاه هرکسی که مسئولیتی دارد نقش تربیتی برای دانشجویان ایفا می‌کند. ما کل جامعه دانشگاهی را به عنوان معلم می‌شناسیم.

وزیر علوم افزود: دانشگاه هرمزگان در استان منحصر به فردی واقع شده است؛ از نظر اقلیم صنعتی، دیپلماسی و ارتباطاتی که با منطقه می‌تواند داشته باشد، دانشگاه هرمزگان منحصر به فرد است؛ باید تلاش کنیم که این دانشگاه جایگاه منحصر به فرد خود را در سایر موارد پیدا کند، اما ارتقا دانشگاه به رتبه‌های برتر با این اعتبارات ممکن نیست.

این مقام مسئول گفت: با همکاری مسئولان استانی باید اعتبارات دانشگاه هرمزگان توسعه پیدا کند. بحث عدالت منطقه‌ای و اقداماتی که در زمینه سواحل مکران در حال انجام است نیز حکم می‌کند که اعتبارات این دانشگاه افزایش پیدا کند.

وزیر علوم عنوان کرد: رئیس جمهور به استانداران توجه ویژه‌ای دارد. نیاز است برخی از مطالبات و طرح‌های دانشگاهی از این طریق پیگیری شود؛ با توجه به تعامل مناسب بین استاندار هرمزگان و رئیس دانشگاه هرمزگان تحقق و پیشبرد این موضوع در دسترس است.

به گفته وی بسیاری از مطالبات دانشگاه‌های هرمزگان در دور دوم سفر رئیس جمهور پیگیری و در مصوبات سفر ریاست جمهوری این موارد را محقق خواهیم کرد.

وزیر علوم در زمینه تجهیز آزمایشگاه دانشگاه‌ها گفت: برای تجهیز آزمایشگاه‌ها اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است. به زودی این اعتبارات برای تجهیز آزمایشگاه به دانشگاه‌ها تزریق خواهد شد.

زلفی گل در پایان گفت: نیاز است دانشگاه‌های استان هم‌افزایی بیشتری داشته باشند.

کد خبر: ۲۱۹٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha