۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
تشکیل گروه های بازرسی فنی با هدف نظارت بر پیشبرد کمی و کیفی حدنگاری

تشکیل گروه های بازرسی فنی با هدف نظارت بر پیشبرد کمی و کیفی حدنگاری

اولین جلسه کارگروه نظارت بر اجرای حدنگاری امروز جمعه ۱۵ اردیبهشت برگزار شد.

به گزارش بازار، حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اولین جلسه کارگروه نظارت بر اجرای حدنگاری گفت: گروه‌های بازرسی فنی سازمان ثبت با هدف نظارت و بازرسی بر پیشبرد کمی و کیفی حدنگاری (کاداستر) ۱۰۰ درصدی تشکیل شدند.

وی گفت: این گروه‌های تخصصی بازرسی با هدف نظارت بر پیشرفت اجرای قانون جامع حدنگار، قراردادهای منعقده با شرکت‌های مشاور، یکسان سازی رویه‌ها و رصد و نظارت بر سطح کیفی اقدامات در قالب چک لیست‌های تخصصی و به صورت سرزده، عملکرد واحدهای ثبتی و شرکت‌های مشاور را در سراسر کشور مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

بابایی افزود: تکلیف مهم قانونی اجرای حدنگاری باید علاوه بر پیشرفت‌های کمی و کار جهادی و فشرده‌ای که حتی در روزهای تعطیل نیز برای جبران عقب افتادگی‌ها در حال انجام است، از بعد کیفی نیز در حد بسیار بالایی باشد تا آیندگان از اقدامات ما متضرر نشوند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اتخاذ رویکردهای جدید و کیفی در این زمینه، از شرکت‌های مشاور طرف قرارداد این سازمان در استان‌ها خواست تا با رعایت دقت در تشکیل پرونده ها، مانع اقامه دعوای احتمالی بر علیه خود شوند چرا که مسئولیت مدنی این اقدامات بر عهده آنان می‌باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری، اجرای ۷۰ درصدی حدنگاری اراضی کشاورزی با تعامل سازنده رؤسای کل دادگستری، دادستانها، قضات و دبیران هیئت‌های تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی و مدیران و کارکنان سازمان ثبت محقق شود.

عاصف حمدالهی، مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان ثبت نیز در اولین جلسه کارگروه نظارت بر اجرای حدنگاری، از برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور ۳۱۱ قاضی و دبیر هیئت‌های قانون تعیین تکلیف در ۱۹ استان کشور طی دو هفته گذشته خبر داد و افزود: این نشست‌های تخصصی با استقبال قضات و دبیران این هیئت‌ها روبرو شده و برای ۲۱۹ قضایی و دبیر در ۲۱ استان کشور نیز در هفته آینده برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۹٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha