۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
افزایش نرخ تورم مواد غذایی در انگلیس

افزایش نرخ تورم مواد غذایی در انگلیس

نرخ تورم محصولات غذایی تازه در ماه آوریل در انگلیس افزایش یافت و به رقم ۱۷.۸ درصد رسید.

به گزارش بازار، اتحادیه توزیع کنندگان انگلیس اعلام کرد، نرخ تورم مواد غذایی در این کشور که در ماه آوریل ۱۵ درصد بود در ماه مارس به رقم ۱۵.۷ درصد رسید. به اذعان مسئولان این اتحادیه، نرخ تورم در صنعت غذایی انگلیس هیچ گاه به این اندازه بالا نبوده است.

نرخ تورم محصولات غذایی تازه نیز در ماه آوریل در انگلیس افزایش یافت و به رقم ۱۷.۸ درصد رسید. تورم این دسته از محصولات غذایی در انگلیس در ماه مارس ۱۷ درصد بود.

هلن دیکینسون، مدیر اجرایی اتحادیه توزیع کنندگان انگلیس گفت علت اصلی افزایش قیمت مواد غذایی در کشور فشارهای مداوم ناشی از هزینه‌های فزاینده در زنجیره تامین است.

وی افزود تاثیر افزایش هزینه‌های تولید و بسته بندی باعث گران شدن غذاهای آماده می‌شود و دلیل اصلی افزایش قیمت قهوه نیز گران شدن قیمت دانه‌های قهوه و همچنین کاهش صادرات این محصول از کشورهای تولیدکننده اصلی است.

انگلیس بیش از یک سال است که با تورم بالا روبرو است. در بحبوحه تشدید بحران ناشی از افزایش هزینه زندگی در انگلیس، خانوارها در سراسر این کشور فشارهای ناشی از تورم را کاملا احساس کرده اند. تحت تاثیر این شرایط، اعتراضات و اعتصابات گسترده‌ای در تابستان ۲۰۲۲ آغاز شد که هنوز هم در بحبوحه اختلافات و مشاجره بر سر دستمزد بین دولت و اتحادیه‌های صنفی همچنان ادامه دارد.

کد خبر: ۲۱۹٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha