۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
اتمام طرح سامانه گرمسیری استان ایلام در سال ۱۴۰۰
استاندار ایلام خبر داد

اتمام طرح سامانه گرمسیری استان ایلام در سال ۱۴۰۰

ایلام - استاندار ایلام از اتمام طرح سامانه گرمسیری استان ایلام در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: اجرای طرح سامانه گرمسیری نیازمند اعتبار و تسریع در روند اجرا است.

به گزارش بازار، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر یکشنبه در نشست کمیته پالایش استان در استانداری ایلام با اشاره به اینکه اجرای طرح سامانه گرمسیری در استان ایلام نیازمند اعتبار و تسریع در روند اجرا است، گفت: در بحث سامانه گرمسیری بخشی از کار انجام شده و برای اتمام و بهره برداری پروژه نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

وی ادامه داد: تلاش زیادی شد که طرح سامانه گرمسیری انجام شود اما به دلیل اختلاف اعتبار از ارز نیمایی این پروژه به تعویق افتاده است.

استاندار ایلام افزود: شاید بهتر بود که اعتباری ارزی این پروژه پذیرفته می شد که کسری آن جبران شود اما با منتفی شدن اعتبار ارزی اکنون مجدد به دنبال آن هستند که اصل اعتبار برگردد.

استاندار ایلام در ادامه گفت: ماه گذشته از طریق ویدئو کنفرانس از رئیس جمهور درخواست تکمیل دو پروژه سامانه گرمسیری و طرح احیای اراضی کشاورزی را داشتیم، یکی از آنها وزارت نیرو و دیگری وزارت جهاد کشاورزی تعلل کرده بود.

سلیمانی دشتکی با اشاره به این مطلب که در طرح گرمسیری وزارت نیرو بین ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت دارد، افزود: رئیس جمهور دستور داد که طرح گرمسیری امسال به اتمام برسد اما برای دو سال تقسیم کار شده و یعنی امسال در بخش کنجانچم و مابقی در سال ۱۴۰۰ در استان عملیاتی شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر پروژه ها را خرد تر کنیم شاید سریعتر به نتیجه برای اجرا برسیم، افزود: به جای اینکه منتظر دولت باشیم، باید تلاش کنیم تا سرمایه گذار پیدا کنیم و خطوط اجرا را انجام دهند.

سلیمانی دشتکی راه سریعتر انجام پروژه ها را واگذاری به بخش خصوصی و بنیادها عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی در ازای سرمایه گذاری برای اجرا مدتی طبق تفاهم نامه بهره بردار می شود.

وی اظهار داشت: فرمانداران و امور آب نیز آگهی دهند تا هرکس در مناقصه برنده شد بتواند کار تکمیل طرح را انجام دهد.

کد خبر: ۲۱٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha