۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
خشکسالی ۴۳۰۰ میلیارد تومان به استان سمنان خسارت وارد کرد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در گفتگو با بازار:

خشکسالی ۴۳۰۰ میلیارد تومان به استان سمنان خسارت وارد کرد

سمنان- طاهریان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به کاهش بارندگی و خسارت شدید خشکسالی، گفت: این خسارات چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

کمال طاهریان در گفتگو با خبرنگار بازار، در حاشیه نشست مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ سمنان پس از سیستان و بلوچستان دارای کمترین میزان بارندگی در کشور بوده است، تاکید کرد: ۸۰ درصد از سطح استان سمنان با خشکسالی روبرو است که تبعات منفی آن نیز دامن گیر بخش کشاورزی استان شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از سطح استان سمنان با خشکسالی بحرانی و ۵۵ درصد نیز با خشکسالی شدید روبرو است، تاکید کرد: چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خسارات خشکسالی به استان سمنان وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان با بیان اینکه دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه پیشگیری از بحران خشکسالی در استان سمنان مورد نیاز است، ابراز کرد: در ۱۰ ماهه منتهی به پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ میزان بارندگی در استان سمنان ۴۸.۶ میلیمتر بوده که به نسبت سال‌های قبل به وضوح کاهش را شاهد هستیم.

طاهریان با بیان اینکه طبق اعلام مدیریت آبفای استان سمنان شهرستان‌های شاهرود و سمنان در وضعیت بحران کم آبی قرار دارند، افزود: به دنبال جذب اعتبارات برای جبران خسارات وارده به تولید و زیرساخت‌ها از بابت خشکسالی هستیم.

کد خبر: ۲۱۹٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha