۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
توازن تجارت ایران و عراق با مشارکت در طرح‌های صنعتی

توازن تجارت ایران و عراق با مشارکت در طرح‌های صنعتی

معاون سازمان توسعه تجارت تجارت گفت: حجم تجارت ایران و عراق در سال گذشته بیش از ده میلیارد دلار بود، که با سرمایه گذاری در حوزه‌های صنعتی و تولید مشترک میتوانیم توازن تجاری بین دو کشور را برقرار کنیم.

به گزارش بازار، سید محمدصادق قنادزاده گفت: حجم تجارت ایران و عراق در سال گذشته به حدود ده و نیم میلیارد رسید، که این میزان تجارت بین دو کشور برای اولین بار اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به ظرفیت تجارت دو کشور به ۲۰ میلیارد افزود: با کمک و همفکری بخش خصوصی تلاش میکنیم تا به سرعت به ظرفیت ۲۰ میلیارد دلاری برسیم و عقب افتادگی‌ها را پوشش دهیم.

قنادزاده در ادامه افزود: از آن جهت که ۹۰ درصد صادرات و تجارت کشور عراق نفت و مشتقات نفتی است و کشور ما نیز خود یکی از قدرت‌های تولید نفت است، بنابراین نمیتوان از این ظرفیت برای توازن تجارت استفاده کرد.

همچنین وی در پایان بیان کرد: در حال حاضر برای توازن تجارت بین دو کشور می توانیم مشارکت‌های صنعتی بین دو کشور را افزایش دهیم، که خاص کشور عراق است. با سرمایه گذاری در حوزه صنعتی و تولید مشترک هم توان صنعتی عراق افزایش می‌یابد و هم توازن تجاری بین دو کشور برقرار می‌شود.

کد خبر: ۲۱۹٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha