۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
۲۳۰۰ شغل در استان سمنان تثبیت شد
استاندار سمنان در گفتگو با بازار:

۲۳۰۰ شغل در استان سمنان تثبیت شد

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان گفت: با احیای ۸۰ واحد صنعتی راکد در دولت سیزدهم، اشتغال هزار و ۳۰۰ نفر تثبیت شده است.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای حمایت از تولید و مشاغل در استان سمنان طی دولت سیزدهم، بیان کرد: حفظ وضعیت موجود و خروج واحد های راکد از رکود نخستین اولویت دولت سیزدهم در استان سمنان به خصوص در بحث صنایع، معادن و واحد های تولیدی بود.

وی با بیان اینکه در راستای حفظ وضعیت موجود تلاش کردیم تا موانع تولید را برداشته و همچنین واحد های راکد را نیز فعال سازیم، افزود: کارگروهی برای رصد واحد های راکد و احصای راهکارهای بازگشت آنها به تولید تشکیل شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه ماحصل این تلاش ها در دولت سیزدهم، بازگشت ۸۰ واحد ۱۰۰ درصد راکد به تولید بود، بیان داشت: برخی از این واحد ها مشکلات بدهی به بانک داشتند و برخی دیگر به دلیل مسائل حقوقی، مدیریتی، دستگاه های فرسوده و ... راکد شده بودند که تلاش کردیم تا این واحد ها به چرخه تولید بازگردد.

هاشمی با بیان اینکه بازگشت این واحد های راکد به تولید توانست دو هزار و ۳۰۰ شغل را تثبیت کند، گفت: در کنار حفظ وضعیت موجود به رفع موانع و سپس ایجاد واحد های جدید نیز مبادرت ورزیدیم که توانستیم خوشبختانه نمونه های موفقی را هم شاهد باشیم.

۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات در استان سمنان پرداخت شده است

وی با بیان اینکه طبق آماری که مرکز آمار ایران منتشر کرده استان سمنان با کاهش حدوداً یک درصدی نرخ بیکاری توانسته رکورد ۵.۷ درصد را ثبت کند، افزود: این شاخص در ۱۸ سال اخیر بی سابقه بوده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه امروز استان حتی به ۱۰ هزار نیروی کار هم نیازمند است، ابراز داشت: طی ۱۸ ماه گذشته حتی یک واحد تولیدی در استان سمنان تعطیل نشد و این نشان از عزم جدی دولت در حمایت از واحد های تولیدی دارد.

هاشمی با بیان اینکه در بحث احیای واحد های راکد صنعتی و تولیدی تمام ظرفیت های استان از جمله بانک ها حتی دستگاه قضایی و نهادها و ادارات دولتی و صمت، مالیات و دارایی و ... به میدان آمدند و کار بزرگی را صورت دادند، گفت: تلاش ما این است که مابقی واحد های راکد نیز در سال جاری از رکود خارج شوند.

وی با بیان اینکه سه هزار میلیارد تومان تسهیلات در استان سمنان پرداخت شده است، گفت: این تسهیلات توانسته بخشی از مشکلات و موانع پیش روی واحد های صنعتی و تولیدی را بردارد.

کد خبر: ۲۱۹٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha