۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
بیمه ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی از خرداد ماه

بیمه ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی از خرداد ماه

امسال پیش‌بینی شده ۵۰۰ هزار کارگر در انتظار بیمه از خرداد ماه پذیرش می‌شوند و ۳ دستگاه وزارت تعاون، کشور و راه و شهرسازی موظفند آیین نامه اجرایی این قانون را تا ۲۴ اردیبهشت تدوین نمایند.

به گزارش بازار، بشیر عمرانی مدیر کل نام نویسی و حسابهای انفرادی سازمان تامین اجتماعی در مورد بیمه کارگران ساختمانی بیان کرد: ۷۵۰ هزار کارگر ساحتانی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان کسری منابع داریم. از سال گذشته بحثهایی برای تغییر ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مطرح بوده است.

وی افزود: مبلغی که مجلس در نظر گرفته تنها بخشی از منابع مالی را پوشش می‌دهد. قانونگذار در اصلاح ماده ۵ درصدهای مناطق شهری و روستایی با نگاهی جامع بخشی از منابع مالی را دیده است.

عمرانی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت و گو از دغدغه سازمان تامین اجتماعی برای بیمه کردن تمام اقشار یاد کرد و ادامه داد: امسال پیش‌بینی شده ۵۰۰ هزار کارگر در انتظار بیمه از خرداد ماه پذیرش می‌شوند و طبق ماده ۵، ۳ دستگاه وزارت تعاون، کشور و راه و شهرسازی موظفند آیین نامه اجرایی این قانون را تا ۲۴ اردیبهشت تدوین نمایند تا پوشش مناسبی برای جمعیت ۵۰۰ هزار نفری فراهم شود.

مدیر کل نام نویسی و حسابهای انفرادی سازمان تامین اجتماعی همچنین گفت: این ۳ دستگاه یک دولت الکترونیکی کوچک در جهت حل مشکلات پذیرش کارگران ساختمانی را ایجاد می‌کنند. این ۳ دستگاه و زیرمجموعه‌های آنها تکالیفی را پذیرفتند که با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی، پوشش بیمه را تسریع بخشیده و کیفیت آن را افزایش دهند.

کد خبر: ۲۱۹٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha