۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
حضور اروند در بزرگترین رویداد اقتصادی کشور| ۵۶ بسته سرمایه‌گذاری در ایران اکسپو ۲۰۲۳ ارائه می‌شود
معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند در گفتگو با بازار:

حضور اروند در بزرگترین رویداد اقتصادی کشور| ۵۶ بسته سرمایه‌گذاری در ایران اکسپو ۲۰۲۳ ارائه می‌شود

آبادان- خزایی، معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و ‌کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: منطقه آزاد اروند برای نخستین بار در نمایشگاه تجاری اکسپو ایران به‌عنوان بزرگترین رویداد اقتصادی کشور، شرکت می‌کند.

روح‌الله خزایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان اکسپو ۲۰۲۳ ایران از ۱۷ الی ۲۰ اردیبهشت‌ماه جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی دائمی تهران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه یکی از رویدادهای بزرگ اقتصادی کشور است که به نوعی تمرین آمادگی شرکت‌های صادراتی را برای شرکت در اکسپوی جهانی کشور ژاپن محک خواهد زد، گفت: نمایشگاه اکسپو، رویداد بسیار مهمی در حوزه صادراتی نمودنن محصولات تولیدی کشور است که می‌تواند کمک شایانی در این حیطه، به تولیدکنندگان صورت دهد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر اهمیت ‌بخشی دولت به این رویداد تجاری، توضیح داد: تلاش‌های بسیاری توسط دولت صورت گرفته تا دفاتر تجاری کشورهای هدف و همسایه ایران از این نمایشگاه بازدید داشته باشند.

خزایی عنوان کرد: در راستای پیشبرد اهداف دولت جمهوری اسلامی ایران، دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور با حضور چند منطقه ویژه در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد که منطقه آزاد اروند نیز با توجه به اهداف مورد تاکید مدیرعامل محترم این سازمان مبنی بر اهمیت بخشیدن به برگزاری عرضه‌گاه‌های حوزه تولید، صنعت و بازرگانی، با تمام توان در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، مناطق آزاد کشور در یک سالن از نمایشگاه بین‌المللی تهران غرفه ایجاد خواهند کرد و توانمندی‌های منطقه خود را با محوریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، ارائه می‌کنند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، خاطرنشان کرد: مناطق آزاد کشور در سالن شماره ۲۸ A این نمایشگاه مستقر خواهند بود که منطقه آزاد اروند در غرفه شماره ۲ به ارائه دستاوردهای تولیدکنندگان و صنعتگران این منطقه اهتمام می‌ورزد.

خزایی بیان کرد: در این نمایشگاه، از ۹ شرکت تولیدی منطقه آزاد اروند در رشته‌های مختلف دعوت شده تا تولیدات صادرات‌محور خود را عرضه کرده و به ارائه توضیحات و تشریح اقدامات برای بازدید کنندگان بپردازند.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد اروند در راستای اهداف حمایتی خود، عهده‌دار ایجاد غرفه‌ عرضه محصولات تولیدکنندگان منطقه شده است، گفت: اروند در نمایشگاه اکسپو امسال در زمینه‌های کشاورزی، صنایع غذایی، فنی مهندسی (شامل ادوات و ماشین آلات کشاورزی و غیره) همچنین در رشته‌های برق، مخابرات، مکانیک، خودروسازی و تجهیزات پزشکی (از حوزه صنعت) و گردشگری، به عرضه دستاوردهای منطقه آزاد اروند می‌پردازد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به رونمایی از یک طرح جالب توجه در این نمایشگاه، اضافه کرد: مناطق آزاد کشور ۳۵۰ بسته سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه عرضه خواهند کرد که هر منطقه‌ بالغ بر ۵۰ بسته را تهیه و تدوین کرده‌، بر همین اساس مقرر شده بسته‌ها توسط دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور رونمایی شود تا سرمایه‌گذاران بتوانند با تسهیل صورت گرفته، انتخاب مناسبی داشته باشند.

خزایی اظهار کرد: در این میان، منطقه آزاد اروند به سهم خود ۵۶ بسته سرمایه‌گذاری را در بخش‌های تجاری و بازرگانی، صنعتی، شیمیایی و گردشگری تهیه و تدوین کرده که در این رخداد اقتصادی رونمایی خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۸٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha