۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
زیتون های غیربهداشتی گرانتر از محصولات دارای برند در بازار است
عضو انجمن ملی زیتون ایران در گفتگو با بازار:

زیتون های غیربهداشتی گرانتر از محصولات دارای برند در بازار است

نور- تیموری، عضو انجمن ملی زیتون ایران با بیان این که زیتون های غیربهداشتی حاشیه خیابان ها گرانتر از محصولات دارای پروانه و برند به فروش می رود، خواستار نظارت متولیان امر شد.

محمد تیموری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ۲۰ سال در کارخانه برند شیشاک فعالیت می کردم و بنا به دلایل کارخانه بسته شده است، افزود: اکنون در حجره و مغازه به فروش سیر ترشی و روغن زیتون مشغول هستم.

وی با بیان اینکه اقبال برای خرید تولیدات کارخانه که دارای پروانه بهداشتی است کم بوده استف افزود اما شاهد است در کنار خیابان محصولات غیر داشتی زیتون و سیر ترشی با نام های دست پرورده‌های عمه سکینه و غیره به فروش می رسد ولی محصولات بهداشتی کارخانه برای فروش با مشکل روبرو است درحالی که قیمت محصولات در کارخانه به مراتب پایین تر از سیر ترشی های حاشیه خیابان است.

وی ادامه داد: سیر ترشی کهنه خانگی در کنار خیابان کیلویی ۸۵ هزار تومان فروخته می شود اما من آن را در کارخانه ۵۰ هزار تومان می فروختم.

تیموری با بیان اینکه تولید روغن زیتون نیازمند فراوری و ایجاد خط تولید در کارخانه است،افزود: برای راه اندازی خط تولید روغن زیتون ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی یادآور شد: برای تولید هر کیلو روغن زیتون ۶ کیلو زیتون لازم است و اگر قیمت اولیه زیتون نیز حدود ۷۰ هزار تومان در نظر گرفته شود ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان زیتون باید خریداری شود در حالی که در حاشیه خیابان شاهد فروش روغن زیتون با قیمت ۱۰۰ هزار تومانی هستیم.

تیموری با اشاره به رکود کارخانه تولیدی خود خواستار حمایت دولت و تامین امکانات و تجهیزات برای بانک کارآفرین زرین واحد تولیدی شد.

کد خبر: ۲۱۸٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha