۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
شرکت های بزرگ برای خرید برنج مازندران وارد شدند
مدیرعامل مرکز تجارت برنج ایران در گفتگو با بازار:

شرکت های بزرگ برای خرید برنج مازندران وارد شدند

آمل- یزدان پناه، مدیرعامل مرکز تجارت برنج ایران از ورود سازمان ها و شرکت های بزرگ زنجیره ای برای خرید برنج انبارشده استان خبر داد.

محمد اسماعیل یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به پیگیری های استاندار و مسئولان استان مازندران برای جمع آوری و خریدبرنج های انبارشده برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه با شرکت های بزرگ و برند برای خرید و جمع آوری برنج انبارشده کشاورزان برنامه ریزی شده است، از ورود بانک ملی برای خرید هفت هزار تن برنج کشاورزان خبر داد و گفت: شرکت های بزرگ دیگر نیز کار خرید را در دستور کار قرار داده اند و پیش بینی می شود تا دو هفته دیگر انبارها از برنج های قدیمی و پارسالی خالی شود.

وی درباره قیمت برنج ها نیز گفت: محصول براساس عرضه وتقاضا خریداری می شود زیرا قیمت های دستوری ترمز و مانع بازار است و باید بر اساس عرضه و تقاضا قیمت گذاری شود.

یزدان پناه یادآور شد: برای خرید برنج عوامل خرید شرکت‌های بزرگ به شالیکوبی مراجعه و محصولات را خریداری می کنند.

مدیرعامل مرکز تجارت برنج ایران با اشاره به سال قبل در قالب کشت قراردادی مرکز تجارت برنج دو هزار تن برنج را از کشاورزان خریداری کرده است، افزود: این میزان محموله به صورت نقدی از کشاورزان خریداری شده است.

وی با اشاره به موانع کشت قراردادی برنج با اظهار این که در این طرح هنوز ابزارها وزیرساخت ها تامین نشده است، افزود: دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف باید برای کشت قراردادی پای کار بیایند و تا با رفع موانع اجرای این طرح به رونق برنج کمک کند.

کد خبر: ۲۱۸٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • DE ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      0 0
      پارسال .همین برنجکاران برنج رو بخاطر گرونتر فروختن طمع کردن .سفره مردم رو خالی از برنج ایرانی کردن ..حالا مجبور شدن قیمت پایین بفروشن
    • DE ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      0 0
      پارسال .همین برنجکاران برنج رو بخاطر گرونتر فروختن طمع کردن .سفره مردم رو خالی از برنج ایرانی کردن ..حالا مجبور شدن قیمت پایین بفروشن