۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
۱۲ هزار هکتار اراضی اردبیل به سامانه نوین آبیاری مجهز می‌شوند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

۱۲ هزار هکتار اراضی اردبیل به سامانه نوین آبیاری مجهز می‌شوند

اردبیل - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی حاصلخیز استان اردبیل به سامانه نوین آبیاری مجهز خواهند شد.

خلیل نیکشاد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی در سال جهش تولید با یک برنامه‌ریزی و هدفگذاری مشخص تلاش می‌کند تا طرح‌های جدید و نوآورانه را در بخش کشاورزی مورد هدفگذاری و پیگیری قرار دهد تا توان تولید بخش کشاورزی افزایش یابد.

وی اظهار کرد: برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری که در اراضی یکپارچه با استقبال کشاورزان روبرو شده، ۲۰۰ میلیارد تومان در سالجاری سرمایه‌گذاری خواهد شد که عمده آن از محل فنی و اعتباری خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: تاکنون در این راستا سه هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی استان به زیر کشت محصولات آبی با سامانه آبیاری نوین رفته که بیش از ۵۲ میلیارد تومان در این زمینه سرمایه‌گذاری اتفاق افتاده است.

نیکشاد ارتقای جایگاه استان را در این حوزه یادآور شد و بیان کرد: به نسبت سه سال اخیر و بر اساس آخرین ارزیابی وزارت جهاد کشاورزی، استان اردبیل در اجرای سامانه نوین آبیاری اعم از قطره‌ای و بارانی به جایگاه ششم ارتقا یافته است.

پرداخت تسهیلات بلاعوض به زارعین
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: در حمایت از کشاورزان و با هدف توسعه سامانه‌های نوین آبیاری پرداخت تسهیلات بلاعوض به کشاورزان در دستور کار قرار گرفته است.

نیکشاد افزود: در همین راستا در اراضی یکپارچه استان و با همت تعاونی‌های شکل گرفته در مناطق شمالی پرداخت این منابع تا ۱۷ میلیون تومان آغاز شده که بخش عظیمی از این منابع بلاعوض و در راستای توسعه تولیدات کشاورزی است.

وی تنوع کشت در قالب اجرای این طرح نوین را یادآور شد و گفت: استان اردبیل منبع تولید غلات و همچنین دانه‌های روغنی به شمار می‌رود که کشت و زرع در این استان در ۱۰ محصول مهم و استراتژیک با یک روند روبه رشد و جهشی مواجه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: در سال جهش تولید تلاش و مبنای فعالیت ما به ویژه حمایت‌های تسهیلاتی و اعطای سایر کمک‌ها بر این است تا توان تولید افزایش یافته و کیفیت تولید محصولات نیز ارتقای مطلوبی پیدا کند.

کد خبر: ۲۱٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha